beste,
ik zit met een aantal vragen nadat mijn ex-vriendin en ikzelf een tijdje geleden uit elkaar gingen.
Situatie:
- we waren feitelijk samenwonend
- samen een huis gebouwd
- 1 kind samen
Mijn ex-vriendin heeft het huis overgenomen en mij uitgekocht
Het voorstel dat nu op tafel ligt is:
- kinderrekening waar we beiden een identiek bedrag op storten voor alle mogelijke kosten zoals schoolkosten, medische kosten, hobby's, gsm, verjaardagsfeestjes, ...
- fiscaal voor de helft ten laste bij mij en mijn ex
Echter weigert mijn ex om het kindergeld op de kinderrekening te storten omdat ze van mening is dat ik meer verdien dan haar. Puur qua loon verdien ik idd meer per maand. Echter met extra-legale voordelen, firmawagen, ... verdient mijn ex alles bij elkaar mss wel meer dan ikzelf.
Daarnaast vraag ik me af of ik niet het recht heb om een deel van de kosten die ik gemaakt heb voor de aankoop van een andere woning mee in aanmerking te laten nemen. Aangezien ik een andere woning heb moeten kopen heb ik ook een zeer aanzienlijke som aan kosten betaald die bij de aankoop van een woning komen kijken.
Is het mijn goed recht om te eisen dat het kindergeld eveneens op de kinderrekening gestort wordt?
Ik vind het namelijk wel heel makkelijk van haar om enkel te kijken naar het loon dat op de rekening gestort wordt terwijl de meeste rechters rekening houden met heel wat andere factoren buiten puur het gestorte nettoloon.
Ik heb hierover reeds gesproken met haar advocaat maar hij blijft bij de eis om het kindergeld aan haar toe te kennen. Ik kan hier moeilijk mee akkoord gaan aangezien het een zeer aanzienlijk bedrag is op langere termijn en omwille van het feit dat ik heel veel kosten gemaakt heb bij de aankoop van een andere woning terwijl mijn ex onze vroegere gezamelijke woning zeer goedkoop overgenomen heeft.
Bovendien wordt alle kosten behalve huisvesting, voeding en kledij betaald via de kinderrekening.
Graag jullie mening.