#18 , 09 jun 2015 09:08
Als je dat overeen gekomen bent, ben je dat overeengekomen.
Hoe kan je verwachten dat hij zich aan de afspraken houdt als je dat zelf niet doet.
Je hebt gelijk over de alimentatie, maar stort NU de helft van de belastingen terug, zodat hij geen poot heeft om op te staan, hij daar niet moeilijk over kan doen, het zelfs geen argument meer is in de hele discussie.
Over de calculator: Als de lonen niet ver uit elkaar liggen, is het gewoon 50/50. 46.13%, wat is dat nu voor een percentage? Pak toch gewoon 50/50.
Voor de rest is je AS een pak beter, maar als ik even een poging mag doen. Ik vind dat je redelijk aanvallend overkomt, hoewel hij slechts één maand niet betaald heeft én er een aanleiding voor is (die belastingsdiscussie). Ik vrees dat als je te hard in de aanval zal gaan, het wel eens omgekeerd kan werken.
Aangetekend: Niet ontvangen alimentatie
Beste <voornaam van je ex>,
Sinds onze breuk in november 2014 verblijven onze kinderen het merendeel van de tijd bij mij. Omdat ik het grootste deel van de zorg op mij nam en nog steeds neem, kwamen wij overeen dat jij een alimentatiebedrag zou betalen van €600. Dit gebeurde zonder fout t.e.m. januari 2015. Hierna werd het bedrag verminderd tot €500.
Voor mei en juni (vul hier in wat correct is) mocht ik echter nog geen alimentatie ontvangen. Ik hoop uiteraard dat het hier om een vergetelheid gaat, maar wil je toch met aandrang vragen jouw bijdrage voor de kinderen zo snel mogelijk te storten zodat eventuele extra kosten vermeden kunnen worden. Mijn rekeningnummer is nog steeds BE12 3456 7894 1234.
Om de goede ontvangst van dit schrijven te verzekeren, stuur ik je dit zowel aangetekend als per gewone post.
Met vriendelijke groeten,
x
Die met de gewone post, daar vervang je aangetekend door betreft.