Wie is eigenaar van het appartementsgebouw.
Anders wordt gemeenschappelijke ruimte gebruikt door een eigenaar wat vermoedelijk niet mag gezien niet in basisakte.
Gemeenschappelijke tuin is tuin en geen handelsruimte.
Garages zijn garages.
Mag dat hok daar wel staan van de gemeente?
Bouwvergunning..of ten minste meldingsplicht
De huisbaas heeft mij vermeld dat ze aanvraag gedaan zou hebben bij de gemeente om het hok tegen hun winkel te plaatsen. Nu de ruimte die ze daarvoor in gedachten hadden is van de gemeente zelf blijkbaar, dus die mochten ze niet gebruiken. Wat er verder aangegeven of vermeld is heb ik geen weten van natuurlijk. Het hok is nu niet heel erg groot, laten we het een XL hondenhok noemen...
Ik heb nu verder met de huisbaas correcte afspraken gemaakt samen met de andere bewoners (Zo hebben ze na onze vraag het hok verplaatst dat eerder opgesteld stond op de staanplaats van onze bovenbuur) dit probleem is dus al "opgelost".
Ik heb dan ook toestemming van de huisbaas om leveranciers die voorbij de oprit de gemeenschappelijke ruimtes betreden met een camionette of dergelijke weg te sturen. Ze moeten te voet leveren van de huisbaas.
Toen hun eerste levering plaats vond werd deze geleverd met de camionette al bellend achter het stuur tot helemaal achteraan waar het hok staat. Heb door omstandigheden de chauffeur niet kunnen aanspreken. Maar wel recht gemeld bij de huisbaas waarop zij een ketting komen plaatsen.
We zijn toch opgelucht dat ze rekening houden met onze vraag naar de veiligheid toe van de gemeenschappelijke ruimtes.
Er werd toch gevreesd dat ze er geen belang naar zouden hechten door de manier waarop het gebeurt is natuurlijk, maar duidelijke communicatie heeft het dus weer opgelost..