Mijn EOT is opgesteld toen ik een royaal loon had, nu ben ik al meer dan één jaar werkloos en mijn ex wil geen aanpassing.
Ik heb zelfs naar de vrederechter gestapt om een aanpassing van het onderhoudsgeld aan te vragen a rato van hetgeen ik nu verdien (=stempelgeld).
Na welgeteld 30 seconden onderbrak de vrederechter mij en vertelde dat ze nog nooit een goedkeuring heeft besloten om onderhoudsgeld te verminderen....
Dus ik ben genoodzaakt om het alimentatiegeld te betalen zo niet krijg ik DAVO op bezoek en kost me nog meer.
Mijn vraag : in deze EOT ben ik ook gedwongen om 2/3 van de uitzonderlijke kosten zijnde:
- alles wat met studeren te maken heeft
- alles wat met vrije tijd en sport hobby's
- rijlessen
- alle uitzonderlijke medische kosten zoals bv orthodontie, maar ook hospitalisatieverzekeringen
Indien ik nu weiger om deze kosten terug te betalen, riskeer ik dan ook om DAVO op mijn nek te halen?
Indien van niet, wat kan mijn ex doen ? Een rechtszaak opstarten zodat ik verplicht ben om te betalen? Gerechtsdeurwaarder = in beslag name???
Ik vind het jammer dat bij de initiële bepaling vh onderhoudsgeld staat "Ieder draagt bij in de kosten voor opvoeding van de kinderen naar zijn eigen vermogen"
Maar in mijn huidige zwakke financiële situatie is hier niks van te merken indien noch mijn ex, noch de vrederechter wil meewerken.
Wat kan ik doen naast braafjes het onderhoudsgeld betalen maar niets meer van deze extra onkosten?