opzegtermijn

veke02
Topic Starter

opzegtermijn

#1 , 22 jun 2015 16:25

Wat wordt er verstaan onder het eerste jaar opzeggen?
Als ik opzeg in juli , dan loopt de opzeg 3 maanden : dus augustus/september/oktober... Dit zou willen zeggen dat ik er wel effectief een jaar gewoond heb.
Dus is de opzegvergoeding dan 2 maanden? Of toch 3 maanden omdat de opzeg zelf vroeger is gebeurd.... (huurcontract van 9 jaar dat is ingegaan op 20/10/2014)

Dan heb ik hier ergens in het forum ook gelezen dat een recht een verschil ziet tussen een huurcontract opzeggen en verbreken? Als dit in de opzegbrief zo genoteerd wordt valt dit onder een andere noemer dan opzeg....

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jun 2015 17:27

Het is niet de datum van opzeg die telt maar de datum van vertrek om te bepalen hoe lang je er gewoond hebt.

sloeberken

#3 , 22 jun 2015 19:21

Dan heb ik hier ergens in het forum ook gelezen dat een recht een verschil ziet tussen een huurcontract opzeggen en verbreken? Als dit in de opzegbrief zo genoteerd wordt valt dit onder een andere noemer dan opzeg....
Nee. Wat verschil zou er zijn als je in u opzegbrief schrijft, ik zeg op, ik verbreek of ik verlaat, als je de wet volgt en u opzeg termijn volgt.

Je stelt deze vraag 2 maal.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Turaki

#4 , 22 jun 2015 22:58

Nog geen definitieve rechtspraak (lees: cassatie). Datum van vertrek telt, maar volgens sommige rechters is de datum van vertrek de laatste dag van de maand (en, in voorkomend geval, dus ook de laatste dag van een jaar), volgens anderen eindigt het contract om middernacht, en dus "tussen" de laatste dag van de maand en de eerste van de volgende maand (en, in voorkomend geval, ook tussen 2 jaren). Informeer bij een advocaat hoe de rechters bij u oordelen voor u beslist om hiermee verder te gaan.

Terug naar “Huren”