uittredende plaatsbeschrijving na vertrek huurder

George2
Topic Starter

uittredende plaatsbeschrijving na vertrek huurder

#1 , 19 jun 2015 20:59

Een dag voor de deurwaarder langs ging komen om de huurder, als gevolg van een vonnis eruit te zetten, heeft hij de sleutels gaan afgeven bij de deurwaarder.
Maar wat nu met de mogelijke huurschade. Als ik hem uitnodig om samen met mij een uittredende plaatsbeschrijving op te stellen denk ik niet dat hij zal opdagen. Voor alle duidelijkheid, ik heb de sleutels op dit ogenblik nog niet ontvangen.
Wat zijn mijn mogelijkheden om eventuele schade te bewijzen in een dergelijk geval?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 19 jun 2015 21:01

PB laten opmaken door deurwaarder, om dan te vergelijken met de ingaande PB. Kost wel wat, maar daar staat tegenover dat de vaststellingen van een gerechtsdeurwaarder ontegensprekelijk zijn.

Vandebos

#3 , 19 jun 2015 21:59

PB laten opmaken door deurwaarder, om dan te vergelijken met de ingaande PB. Kost wel wat, maar daar staat tegenover dat de vaststellingen van een gerechtsdeurwaarder ontegensprekelijk zijn.
Klopt. Doe dat ook altijd bij een uithuiszetting.

Reclame

George2
Topic Starter

#4 , 20 jun 2015 20:21

Dank voor de info. Ik wist helemaal niet dat deurwaarders dit deden en hiervoor opgeleid zijn. Moet ik dat vragen en laten uitvoeren vooraleer ik de sleutels in ontvangt neem? Is het mogelijk een indicatie te geven wat het ongeveer kost?

Vandebos

#5 , 20 jun 2015 23:11

Maakt deel uit van uitzetting. Aangezien ik de laatste paar jaar hiervoor verzekerd ben kan ik er moeilijk een cijfer op plakken (fakturatie is rechtstreeks tussen gdw en verzekering),

George2
Topic Starter

#6 , 21 jun 2015 20:59

Tja, de uitzetting gaat dus niet door omdat de vertrekkende huurder door een kennis de sleutels heeft laten afgeven op het kantoor van de gdw, 1 dag voor de uitzetting. Op dit ogenblik zijn de sleutels nog bij de deurwaarder.

sloeberken

#7 , 21 jun 2015 21:22

PB opmaken door deurwaarder kost +- 300€
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

George2
Topic Starter

#8 , 24 jun 2015 21:37

Maakt deel uit van uitzetting. Aangezien ik de laatste paar jaar hiervoor verzekerd ben kan ik er moeilijk een cijfer op plakken (fakturatie is rechtstreeks tussen gdw en verzekering),
Over dergelijke verzekering heb ik nog niet eerder gehoord. Kun je via PB mij hierover info toesturen. Alvast bedankt voor uw antwoord

bosprocureur

#9 , 24 jun 2015 22:34

Over dergelijke verzekering heb ik nog niet eerder gehoord. Kun je via PB mij hierover info toesturen. Alvast bedankt voor uw antwoord

Is hier al eens behandeld, zie http://www.juridischforum.be/forum/view ... 38&t=35147" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Huren”