Klacht tegen iemand

LAILA
Topic Starter

Klacht tegen iemand

#1 , 28 jun 2015 16:55

ik heb nu al een paar jr geleden een klacht ingediend tegen een persoon,
regelmatig ging ik naar de politiekantoor om te weten te komen hoe ver ze staan hiermee.
dan zeggen ze dat het iets is voor het parket en ik gewoon moet wachten.
nu na hl lang gewacht te hebben zeggen ze dat ik het beste maar naar de griffier moet schrijven hierover.
dit heb ik natuurlijk gedaan,al een paar mndn geleden.
tot hier toe geen enkel telefoon,brief of mail ontvangen.
kan ik dan een tweede klacht indienen?is dit gebruikelijk?
stel dat ze de vorige klacht gwn hebben geseponeerd?
moet ik dan hiervan niks vernemen?
mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
polk

#2 , 29 jun 2015 00:24

Als je een klacht indient bij de politie beslist het parket of het wenselijk voor de maatschappij is om ermee verder te gaan (rekening houdend met kosten/baten, bewijs, belang, ...) of te seponeren.

Als er een tweede feit is kan je een tweede klacht indienen. Waarop heeft de klacht betrekking?

LAILA
Topic Starter

#3 , 29 jun 2015 23:11

Ik kocht via internet een product,betaald,maar nooit ontvangen.
persoon heeft mij toen een valse naam en adres gegeven.politie en bank willen of kunnen mij niet de juiste gegevens geven wegens privacy.
mvg

Reclame

giserke

#4 , 30 jun 2015 00:56

Als U een PV hebt laten opmaken met uw klacht bij de politie, kun je perfect via het PV nummer de andere stukken van het dossier opvragen.
Het kan natuurlijk zijn dat de gegevens van de tegenpartij nergens terug te vinden zijn, en de gepleegde feiten te ligt zijn om veel tijd en geld in te steken.
Op die manier kan het parket natuurlijk ook geen stappen zetten tov de verdachte.

Kent U de identiteit van de tegenpartij? U kunt wel een burgerlijke zaak opstarten.
Als de bank of politie gegevens heeft van de tegenpartij, dan moeten ze die geven.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 jun 2015 17:10

Maar niet aan betrokkene .... politie zal inderdaad een aantal stappen kunnen zetten en daarna is het aan procureur des Konings en de onderzoeksrechter.
Voor de rest zie boven.
Dossier moet gezien de feiten op te vragen zijn bij de griffie Rb eerste aanleg in de arrondissementshoofdplaats.

LAILA
Topic Starter

#6 , 30 jun 2015 19:07

Tot hier toe heb ik alleen zijn naam en achternaam kunnen achterhalen,
maar jammer genoeg geen adres.
gemeente,politie en bank willen deze niet geven.
identiteit is belg en woont ergens te gent.
meer weet ik niet.ergfrustrerend,dat hij gewoon vrij uit kan gaan,en de politie
mij zolang aan het lijntje hft gehouden.
bewijzen die de politie gevraagd heeft,heb ik geleverd.er rest alleen nog om deze op te pakken.
en op mijn schrijven naar griffie te antwerpen,wacht ik nog steeds op enig antwoord.
mvg

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”