Eigenlijk bestond het al een beetje onder de vorm van bv. TripAdvisor, alleen zal (zou) het er nu eerlijker aan toe gaan. En dat kan ik alleen maar toejuichen, ook al is het maar een momentopname.
Voor de consument is dit zeker een goede zaak.
Tripadvisor is natuurlijk niet te vergelijken, want daar spuwt men soms zijn gal uit, het is de gebruiker die tevreden of ontevreden is .
Ik heb dit een paar jaar geleden aangekaart bij Misset Horeca Nederland en zij hebben me gezegd dat ze wettelijk niks kunnen doen tegen de nest vervuiling van sommige ressenten, ook
eet nu gaat niet vrij uit wat men daar allemaal over de restaurants lees is schandelijk.
De consument is slim genoeg om te weten of een restaurant in orde is of niet, als ik ergens 5 minuten aanwezig bent heb ik het al gezien, enkel kan men zich vergissen in de chinees restaurants daar is in de zaal alles zeer netjes maar in de keuken is het een drama, ik help mijn zoon nog een beetje en kom nu nog wekelijks bij Chinese klanten, je houd dit niet voor mogelijk.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.