beste
graag had ik een antwoord geweten op een vraag die me al een tijdje in het hoofd spookt.
namelijk mag ik dus verhuizen naar een andere provincie?
al een anderhalf jaar zit ik in een zwaar gevecht met de mama van men kind en jeugdrechtbank.
tijdens de zwangerschap zijn er ernstige relatie problemen ontstaan met fysiek en verbaal geweld van de mama uit.
daardoor moest er dikwijls een politie team ter plaatse komen en zijn we definitief uiteen gegaan enkele weken na de bevalling.
doordat er dikwijls politie moest komen is er een onderzoek gestart door de sociale dienst jeugdrechtbank ( pos dossier)
doordat moeder heel labiel is,heb ik mijn kind toegewezen gekregen door de jeugdrechter in november 2014.
de bezoekregelingen naar moeder toe liepen altijd in een fiasco.
zij blijft in zware strijd gaan tegen mij en iedereen die haar kind verzorgt/aanraakt( onthaalmama,kennisen van me )
ook de intensieve context begeleidingen die opgelegd zijn door de rechter liepen heel dramatisch door moeder.
daarop besliste de rechter in maart 2015 om het kind tijdelijk te plaatsen.
nu op die zitting was een half zus van moeder die mee aanwezig was ter ondersteuning en deze vroeg of het kind niet tijdelijk bij haar geplaatst kon worden.
de jeugdrechter is hier op in gegaan en plaatste het kind bij tante.
enkele dagen later ben ik in beroep gegaan vanwege ik de plaatsing van men kind niet terecht vind omwille ze een stabiele papa heeft waarvan er al voldoende bewezen is dat
ik zeer goede pedagogische vaardigheden heb!
en omdat de bezoekregeling tijdens de plaatsing 1 weekend om de 3 weken was ( absurd gewoon )
anderhalve maand later is de zitting hof van beroep voorgekomen. ( eind april 2015 )
tijdens die periode van anderhalve maand is moeder zich verder zo blijven gedragen tegenover mij en haar eigen half zus.
op een gesprek enkele weken voor de zitting heeft moeder me aangevallen in het bijzijn van de consulente.
moeder heeft zichzelf niet in de hand door psychische problemen.
op die zitting van hof van beroep heeft de jeugdrechter het kind terug aan me toeverwezen en een contact verbod voor moeder opgelegd.
kleine maand later wanneer heel de dossier weer naar de oude jeugdrechter gaat wilt deze de regeling wijzigen omdat hij toch een contact wilt tussen moeder en kind.
1 van mijn vragen is dus mag deze jeugdrechter eigenlijk wel het vonnis wijzigen die opgelegd is door hof van beroep?
jeugdrechter heeft nu een zeer beperkte bezoekregeling onder toezicht van haar eigen familie opgelegd voor moeder.
ondertussen gunt moeder ons nog steeds geen rust.
ze viseert,bespioneert me continu daar wij beide inwoner zijn van de zelfde gemeente en dus op een paar kilometer van elkaar wonen.
ze blijft me dagelijks absurd mailen.
ze is dus nog steeds in gevecht tegen me...
en hiervoor dreigt de rechter om mijn kind weer te willen plaatsen,om ze volgens hem uit de strijd te halen.
maar gezien de psychische problematiek bij moeder zal er altijd ne strijd blijven door haar.
en vind ik het ergens niet terecht dat de rechter daarom weer het kind plaatsen wilt.
om dus meer rust te willen bieden voor men kind en mezelf overweeg ik om te verhuizen op afstand van de moeder.
wanneer ik naar aan andere provincie kijk naar huurwoningen merk ik dat deze wat betaalbaarder zijn voor een alleenstaande papa.
vandaar mijn vraag of ik verhuizen mag met men kind naar een andere provincie??
zonder dat ik " in men eigen vingers snij " op de jeugdrechtbank??
heeft toevallig iemand hier een correct antwoord op?
heb dit ook aan men advocaat gevraagd maar mits ik haar niet meer betaal wilt ze mij hierin niet adviseren.
indien er vragen zijn om een iets beter zicht te hebben lees ik ze hier wel.
alvast merci