Werken in gebouw 1 maand voor huuropzeg

Ziva_25
Topic Starter

Werken in gebouw 1 maand voor huuropzeg

#1 , 02 jul 2015 11:56

Hallo allemaal,

ik en mijn vriend wonen nu bijna 2 jaar in ons appartement. Omdat we ondertussen een nieuw appartement hebben gevonden dichter bij ons werk hebben we ons huidig appartement dan ook in mei opgezegd.
We dienen het appartement te verlaten tegen 1 september.

Sinds eergisteren blijkt echter dat het ze zijn beginnen werken aan het dakappartement. We hebben vernomen van de beheerder dat de verhuurder dit appartement ook wil verbouwen om dit ook te verhuren. Ons appartement zou niet verder verhuurt worden nadat wij in september het pand verlaten maar samen met het nieuw dakappartement op de markt geplaatst worden.
Wij hebben dan ook gevraagd of wij het appartement eerder mogen verlaten, zonder de huurprijs van augustus te betalen aangezien wij in ons nieuw appartement al kunnen verhuizen eind deze maand.

Hiermee waren de huurders echter niet akkoord omdat ze dan hun huurprijs van augustus zouden verliezen. We mochten echter wel indien we in augustus al verhuist zouden zijn de sleutel reeds afgeven om de voorzieningen te kunnen afsluiten ( ja daag?).
Ik vind het nogal erg dat de werken uitgerekend nu moeten aanvangen wanneer wij hier nog minder dan een maand wonen. Ikzelf werk in ploegen en heb mijn rust nodig maar lukt niet echt als ze boven je hoofd de hele dag aan het boren zijn.

Er is ons ook nooit iets meegedeeld over dat deze werken zouden aanvangen of dergelijke. De beheerder had gehoord dat ze van plan waren deze werken uit te voeren in het najaar en volgens mij is het nu toch nog geen najaar...

Ik vraag me dan ook af of we hier iets aan kunnen doen wat ik zie het niet zitten om mijn laatste maand dat we hier wonen met een koptelefoon te moeten rondlopen. Onze onderburen zijn familie van de eigenaars dus die zullen er wel geen probleem mee hebben en van alles op de hoogte zijn natuurlijk.

Alvast bedankt!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 jul 2015 12:36

Zolang de werken niet IN uw appartement plaatsvinden, kan je niets doen. Het zou nogal erg zijn moest een aannemer of bouwheer met alle inwonenden rekening houden bij de uitvoering van werken in een ander leegstaand appartement. Lijkt mij een totaal onmogelijke opdracht in een blok met meerdere (soms wel tot 200) appartementen

Reclame

Terug naar “Huren”