Zonet huurperiode ten einde gekomen en afgesproken met verhuurder voor sleuteloverdracht en overlopen eerder opgestelde plaatsbeschrijving. Deze afspraak verliep echter niet zo goed en verhuurder probeert nu echt het onderste uit de kan te halen en probeert schade op ons te verhalen. Deze schade is echter gevolg van normaal gebruik (verkleuring gordijn, slijtage sofa,..) maar hij verwijt ons ook de aanwezigheid van enkele muurpluggen, netheid (ongeacht poetsbeurt),...
Gezien we niet akkoord gingen met de gemaakte opmerkingen, heb ik geweigerd de plaatsbeschrijving met opmerkingen te ondertekenen, sleutels werden wel overhandigd maar hij weigerde dit te bevestigen door ondertekening. Nu vroeg ik me af of de verhuurder deze schade zomaar op ons kan verhalen, beginnende plaatsbeschrijving is zeer summier en beschrijft niet het aantal pluggen in een muur of aanwezige kleine krasjes en dergelijke... Netheid van de woonst lijkt me ook een subjectief gegeven om aan te geven..
Welke stappen zet ik best om in een sterke positie te staan in deze discussie? Of wie krijgt doorgaans gelijk in dergelijke discussie? Graag wat info..