1/2 huurders vertrekt, kosten herschrijven contract

Koen Ceuppens
Topic Starter

1/2 huurders vertrekt, kosten herschrijven contract

#1 , 08 jul 2015 12:23

Beste,
de situatie is de volgende, een huurcontract met twee personen die ondertekend hebben, een koppel.
De relatie loopt ten einde, één van de twee personen vertrekt en wil begrijpelijkerwijs uit het contract gehaald worden.
Navraag bij de syndicus blijkt op te leveren dat het contract herschrijven met die persoon die vertrekt uit het contract gelaten een kostprijs van 150 tot 200€ met zich zou meebrengen.
Klopt dit? Zijn er goedkopere manieren om dit bewerkstelligd te krijgen?
Is dit de normale gang van zaken of (notarieel) plat geldgewin? Kan ik het zelf overtypen met de nodige wijzigingen en het dan laten tekenen door alle betrokken partijen? klinkt misschien absurd en naïef maar wat mij betreft niet zo absurd als 200 € betalen om een document van 14 blz. te laten aanpassen waar er in totaal 2 blz. moeten van aangepast worden.

Bedankt!
Koen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bambipower

#2 , 08 jul 2015 12:41

er moet dan ook een nieuwe registratie volgen, nieuwe plaatsbeschrijving, ...
200euro is peanuts

Vandebos

#3 , 08 jul 2015 12:56

aanpassing huurwaarborg...

Reclame

suzannamaria

#4 , 08 jul 2015 13:17

volgens mij kan je zelf een nieuw contract maken, als je de eigenaar bent, en dan gewoon nieuw contract laten registreren, een contract registreren is gratis, geloof ik.wat de plaatsbeschrijving aangaat , alles blijft toch hetzelfde in de eigendom?

bosprocureur

#5 , 08 jul 2015 13:56

En die eigenaar moet dus maar gratis opdraven ?

Graag gedaan hoor, maar hij steekt er zijn tijd in, tanken doet hij niet gratis, gsm ook al niet, nieuwe contracten maken + registreren incl plaatsbeschrijving, de huurwaarborg werd hierboven ook al vermeld, van twee huurders naar één overgaan en dus verhoogd risico....

bambipower

#6 , 08 jul 2015 14:11

wat de plaatsbeschrijving aangaat , alles blijft toch hetzelfde in de eigendom?
Nee, nieuw contract nieuwe plaatsbeschrijving. Nog erger : er moet ook een uitgaande plaatsbeschrijving volgen voor de vertrekkende huurder.

Terug naar “Huren”