huurbelofte

suzannamaria
Topic Starter

huurbelofte

#1 , 08 jul 2015 13:12

Ik had een kandidaat huurster die zeer zeker mijn eigendom wou huren. Aangezien er een nieuwe dampkap en nieuwe inductieplaten in de keuken moesten komen, wilde de huurster niet onmiddelllijk het contract opmaken, wat ik begrijp. Op 25 mei heeft ze samen met mij een briefje ondertekend dat als alles gemaakt was zij het pand zou huren vanaf midden juli. Wij hebben samen het papiertje ondertekend. Ik was dus zeker dat ze zou huren, en liet 2 potentiele huurders gaan.Toen alles in orde was en ik het contract wou opmaken, haakte deze huurster af. Ik kreeg een brief van haar dat ze geen enkele verplichting had, aangezien het contract niet gerigistreerd was. Ik moet nu alles opnieuw starten, kosten maken en afwachten. Kan dit zomaar ? Ik heb al verschillende antwoorden gekregen. Het is voor mij een verlies. Een ondertekend document van beide partijen is toch een contract ? Kan ik een vergoeding vragen en op basis van welk artikel?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 08 jul 2015 14:06

Als zij al het niet registreren zou inroepen als reden om niet te huren, kan u haar erop wijzen dat u daarvoor twee maanden de tijd hebt, en dat die twee maand verlopen op of net voor 25 juli.

Als u er de tijd wil insteken, kan u dus naar het vredegerecht toe (uw tijd is toch gratis? ) . Voor de vorm kan u eisen dat ze haar belofte nakomt, maar ik zou niet te hard aandringen. Een huurder met zo'n mentaliteit ben je m.i. liever kwijt dan rijk.

suzannamaria
Topic Starter

#3 , 08 jul 2015 14:27

Dank u voor uw antwoord, ik ben zo ontgoocheld en voel me bedrogen, dat is nog het ergste! Ik dacht niet dat je een simpel papierke kon laten registreren, ik moest nog plaatsbeschrijving maken ook.
ik heb ook maar een origineel, dus ik moet er drie hebben, voor haar, voor mij, en voor registratie. Kan ik kopies laten registreren ?verder heeft zij schriftelijk opgezegd.
Wel ja, zo kan je het ook zien, de 2 maand zijn nog nie voorbij, ppppfff bedankt

Reclame

Jackrussell

#4 , 08 jul 2015 14:42

Dat briefje is geen huurcontract. Beter neem je te verrichten werkzaamheden op in het huurcontract... Vervelend, maar ik zou er niet al te veel tijd en energie in steken. Zo iemand moet je niet hebben als huurder.

suzannamaria
Topic Starter

#5 , 08 jul 2015 15:47

dit is waar ! heb alsnog een brief geschreven nu dat zij contractbreuk gepleegd heeft, en dat registratie van het contract er niet toe doet, aangezien ik dit binnen de 2 maanden moet doen
Aangezien ze schriftelijk laat weten dat ze het niet neemt, hoef ik haar niet terug te nemen, heb wel een maand schadevergoeding gevraagd.
Ik verwacht er niet teveel van, maar allij t is een beetje verlichting voor mij! wa loopt er toch allemaal los ......in ieder geval ben alweer een lesje rijker. zoals ge zegt beter kwijt dan rijk!

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 jul 2015 15:48

Of je laat de kandidaat huurder alvast 1 maan huur betalen als een soort waarborg. (tegen ontvangstbewijs)

Terug naar “Huren”