belastingteruggave...naar verkeerde persoon

x.shot
Topic Starter

belastingteruggave...naar verkeerde persoon

#1 , 09 jul 2015 10:40

Ik moest een redelijk bedrag terugkrijgen van de belastingen. Nu blijkt dat de som is doorgestort naar de schuldbemiddelaar van mijn ex vrouw en het geld is nu dus bij mijn ex (schuldbemiddelaar heeft het doorgestort). Communicatie met ex is onbestaande, van haar kan ik het dus niet terugvorderen....

We zijn samen toegelaten geweest tot CSR in 2010, maar later dat jaar werd de CSR op mijn naam herroepen, maar de belastingen wisten ze dus in 2015 nog van niets....

Hoe pak ik dit best aan? Ik ben 2000 euro kwijt :(

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 09 jul 2015 10:42

Het is niet omdat de communicatie met uw ex onbestaande is, dat u het bij haar niet kan terugvorderen.

Hebt u al eens met uw kantoor gebeld voor wat meer uitleg?

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 jul 2015 10:51

Bent u al uit de echt gescheiden? Welke procedure?

Als eens contact opgenomen met de schuldbemiddelaar?

Reclame

x.shot
Topic Starter

#4 , 09 jul 2015 12:03

Ja, we zijn wettelijk gescheiden, niet met EOT. Scheiding van 2012, in 2013 overgeschreven in de registers. Ik ben uit de CSR eind 2011.
Schuldbemiddelaar zegt dat ze het bedrag ontvangen heeft met de melding teruggave belastingen en deze doorgestort heeft naar mijn ex. Met mijn ex valt niet te praten, ik heb eigenlijk geen enkel contact meer met haar.
Ondertussen heb ik het vonnis van herroeping naar de belastingen doorgestuurd en het is aangepast, zodat ik volgend jaar niet hetzelfde aan de hand heb.

Maar nu ben ik wel veel geld kwijt.

Wie zijn schuld is het???

mava105

#5 , 09 jul 2015 12:27

Ik moest een redelijk bedrag terugkrijgen van de belastingen. :(
Over welk aanslagjaar spreken we hier? Was je in dat aanslagjaar nog wettelijk gehuwd?

Lanox

#6 , 09 jul 2015 13:27

Wie zijn schuld is het???
Op uw belastingsaangifte dient u uw bankrekeningnummer op te geven waarop een teruggave mag gestort worden.
Dus als deze teruggave op dat rekeningnummer is gestort, dan is de fout gebeurd bij diegene die de belastingsaangifte heeft ingevuld. In het andere geval kan u van de belastingsdienst eisen dat het geld op dat rekeningnummer gestort wordt (hoe ze het eerder gestorte geld terugkrijgen is dan hun probleem).

x.shot
Topic Starter

#7 , 10 jul 2015 19:45

Op mijn aanslagbiljet staat de correcte rekeningnummer. Ik heb ook nooit een brief gekregen dat er inhoudingen zullen gebeuren of dat het bedrag naar de SB zal doorgestort worden. Ze hebben nu de SB aangemaand om het bedrag terug naar de Thesorerie te storten en dan zal ik mijn geld krijgen. Maar SB heeft het geld al doorgestort naar mijn ex....

Ik moet dus nu wachten op 2000 euro.

Lanox

#8 , 12 jul 2015 18:16

U dient de belastingsdienst aan te manen om het geld onmiddellijk op het juiste rekeningnummer over te maken. Dat zij het geld hebben overgemaakt aan een schuldbemiddelaar die hier geen recht op had is hun probleem.

x.shot
Topic Starter

#9 , 12 jul 2015 23:25

Belastingdienst zegt dat ik in hun databank nog altijd in schuldbemiddeling zit, dat ze niet op de hoogte waren dat de schuldbemiddeling op mijn naam herroepen was...

Bijkomende vraag, kan een bank beslag leggen op de belastingteruggave?

JPV
Juridisch actief: Ja

#10 , 14 jul 2015 22:44

een bank kan in principe idd beslag leggen op de belastingteruggave.

Terug naar “Andere”