#4 , 07 jul 2015 09:12
Je zit in een héél erg oncomfortabele situatie! Als de eigenaar schulden zou hebben, kan men héél UW inboedel ook aanslaan om deze te vereffenen. Hoogst waarschijnlijk heeft uw huiseigenaar de opsplitsing van de woning in twee woongelegenheden niet aangevraagd / aangegeven. Je mag niet zomaar op eigen houtje een woongelegenheid bijmaken. Vandaar ook dat ze wil dat je liegt, want als jij zegt dat je daar huurt, is dit het bewijs dat de eigenaar in overtreding is.
Ik zou zeer dringend eens contact opnemen met de huurdersbond, want uw situatie is alles behalve "gezond". In uw belang zou ik zeker NIET liegen als er controle komt. Aangezien u in die woning gedomicilieerd bent, kan men u er niet zomaar van de éne dag op de andere uitzetten. Maar de eigenaar zal mogelijk wel de gevolgen dragen. Mogelijk wordt ze verplicht de woning effectief volledig op te delen, een apart huisnummer aan te vragen voor de tweede woongelegenheid, en de boete te betalen omdat ze dit nooit aangegeven heeft. In ieder geval, ik zou niet liegen als er controle komt, want dan blijft deze, voor u zeer nadelige situatie, verder bestaan...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!