Recht op warm water ( wanneer in prijs inbegrepen)

kwispel
Topic Starter

Recht op warm water ( wanneer in prijs inbegrepen)

#1 , 11 jul 2015 15:01

Om een lang verhaal kort te maken. Er is zelden warm water waar ik woon. Het heeft te maken met het feit dat er beneden horecazaak is en dat die "voor" gaat. Het gaat altijd zo zijn, zeiden de eigenaars me.

Goed, is er iets als het recht op warm water zelfs wanneer die in de huurprijs is inbegrepen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jul 2015 15:58

Er Is recht op weter. Of dat daarom warm moet zijn?

jef007

#3 , 11 jul 2015 15:59

heb je dan geen systeem om water te verwarmen? geiser?

Reclame

kwispel
Topic Starter

#4 , 11 jul 2015 16:36

Neen, het restaurant heeft dat, maar daar mogen wij niet aan. Wanneer ze er zijn, kun je gaan zeggen: het is weer zover, als je dan geluk hebt, doen ze er iets aan na een uur of drie. Wanneer ze er niet zijn, heb je pech.

jef007

#5 , 11 jul 2015 17:20

plaats dan een geiser aan de koudwaterleiding in uw keuken/badkamer

KJ86

#6 , 11 jul 2015 23:16

Ik heb het advies al eerder gegeven. Zoek een woning tegen betere voorwaarden.
Als je niets vindt, goed, dan kan je blijven wonen boven het restaurant waar dat je af en toe zonder warm water zit en met een verhuurder die regelmatig binnenspringt.
Als je wel iets vindt, des te beter, dan kan je zorgeloos genieten van het leven.

kwispel
Topic Starter

#7 , 21 aug 2015 17:26

De af en toe is intussen: altijd geworden. Ik moet me elders gaan wassen. Er worden leugens heen en weer gegooid dat men systeem ging installeren dat er altijd warm water zou zijn, Natuurlijk zal ik hier zo snel mogelijk weg gaan, maar kan hier niets aan gedaan worden? Het is niet omdat alle kosten zijn inbegrepen dat je in zo'n omstandigheden moet leven. De huur is altijd correct betaald. Keukenwater is sinds enige tijd ook altijd koud.
Huisbaas reageert niet op telefoon wanneer hij mijn naam ziet, bel ik anoniem, dan antwoordt hij wel, maar verzint die wat leugens.

Hij zegt dat hij zelf huurder is, en ik dus onderhuur, maar wanneer ik vraag wie de eigenaar is vh pand, zegt hij dat ik dat niet hoef te weten.

Terug naar “Huren”