Inschrijving voertuig

Michael112
Topic Starter

Inschrijving voertuig

#1 , 12 jul 2015 16:27

Wij zijn een jong gezin en zijn sinds vorige week terug naar België verhuisd (wij waren dus ingeschreven op een Belgische ambassade buiten de EU).

Eergisteren zijn we meteen ook een wagen gaan kopen (de wagen zelf is meteen cash betaald geweest en er werd een verkoop factuur opgesteld op ons nieuw adres).

Daar wij nog niet opgenomen zijn in de bevolkingsregister totdat de wijkagent langsgekomen is kunnen we dus ons nieuw wagen nog niet gebruiken daar het bij de BIV nog niet gekend staat waar wij wonen.

Iemand die ons kan helpen, hoe kunnen we dat het snelst oplossen?

Het is best wel ongebruikelijk te weten dat men een wagen bezit maar daar nog geen gebruik van kan maken omdat we moeten wachten op de wijkagent en de daaropvolgende administratie.

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 12 jul 2015 16:37

Een huurauto lijkt de beste optie, je moet inderdaad wachten op de wijkagent. Ik denk dat iedereen daar ooit wel eens last mee heeft, en vragen op een snellere behandeling kan al eens een averechts effect hebben.

Enfin, liever dat dan geen domiciliecontroles meer.

berenod

#3 , 12 jul 2015 17:10

Yep,heb ooit een soortgelijk probleem gehad na terugkeer uit een niet EU land.
Was gaan wonen in een gemeente met extreem trage service van de politionele kant (na 4 weken nog steeds geen bezoek van wijkagent).
Er zijn meer nadelen dan je denkt, bij mij was het grootste probleem om te werken.
Zonder adres in België val je onder een ander fiscaal regime (niet ingezetene of zoiets), en alle potentiële werkgevers wilden mij pas aannemen na correct adres te hebben.

Uiteindelijk is het toch in orde gekomen onder druk van het OCMW, ik was leefloon gaan aanvragen wegens niet kunnen werken niettegenstaande verschillende aanbiedingen, omdat wijkagent nog steeds niet was langs gekomen.
Toen ging het ineens heel snel (24h!)

Reclame

Michael112
Topic Starter

#4 , 12 jul 2015 17:59

Werk en zo is geen probleem ik werk zoiezo voor een Belgisch firma.

Sociale zekerheid is DIBISS, enige knelpunt is dus de wagen kunnen inschrijven zodat we die eindelijk kunnen gebruiken. :)

Terug naar “Administratief recht”