grootouders dagen ons uit als ze ons kleinkind komen halen

Boozo87
Topic Starter

grootouders dagen ons uit als ze ons kleinkind komen halen

#1 , 12 jul 2015 10:24

Wij zijn een nieuw samengesteld gezin, het zoontje van mijn vriendin moet om de maand 1 zondag naar de grootouders (= moeder van mijn vriendin die samen is met de vader van haar ex).

Als zij hun kleinkind komen halen staan ze ons steeds uit te dagen aan de deur. Ik krijg regelmatig te horen dat ik mij niet moet bemoeien, ed...

Mijn vriendin haar zoontje komt regelmatig al wenend terug.

Weet er iemand of wij hier iets kunnen tegen beginnen? De uitspraak is gedaan door de rechtbank

grtz

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BloodNight

#2 , 12 jul 2015 12:44

Wat staat er exact in het vonnis? Want vaak is het zo dat de grootouders recht hebben op contact met het kleinkind. Maar dat kan perfect met jullie aanwezigheid en op de plaats van u keuze. Wat bedoelt u met uitdagen? Kan u dit verduidelijken?

Boozo87
Topic Starter

#3 , 12 jul 2015 21:15

In het vonnis is uitgesproken dat de grootouders elke 2de zondag van de maand hun kleinkind mogen komen halen op ons adres. (10u30 tot 17u00)
Er staat ook duidelijk in vermeld dat zij hun kleinkind niet in contact mogen brengen met zijn biologische vader.

In het begin ging alles goed en werd er geen woord gezegd aan de deur en kwam de grootmoeder alleen aan de deur. Nu staat de grootvader al enkele keren mee aan de deur, met als gevolg en hele scheldtirade tegen mijn vriendin, mezelf waarschuwen dat ik mij niet met de zaak moet bemoeien of ik zal anders wel bont en blauw zien, aanstoten geven om te slagen, ...

Ik begrijp dat grootouders hun kleinkind willen zien en een kind heeft daar ook behoefte aan, maar in dit geval is het niet meer in het belang van het kind, maar meer en meer om ons te kleineren.

Mijn stiefzoontje is een heel emotioneel ventje en heeft het hier echt moeilijk mee.

Reclame

eylis

#4 , 12 jul 2015 21:26

dit soort schelkanonades en bedreigingen aan je voordeur auditief opnemen (dat mag) en klacht neerleggen bij de politie wegens verbale bedreiging. Bovendien in het bijzijn van een klein kind.
Wel een vraagje: heeft de vader het kind ooit erkend? Want je spreekt van "Biologische vader" Die term mag je in feite alleen gebruiken als het over een donor gaat of een vader die zijn kind nooit erkend heeft.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 jul 2015 23:19

Want je spreekt van "Biologische vader" Die term mag je in feite alleen gebruiken als het over een donor gaat of een vader die zijn kind nooit erkend heeft.
Excuseer mijn taal, maar wat voor een politiek correcte bullshit is dit nu weer. Het is niet verboden om een kat een kat te noemen, zeker niet in juridisch opzicht wat tot nader orde nog steeds de hoofdbezigheid op dit forum is. Ik ben vader van mijn zoontje in elke zin van het woord en eveneens biologische vader van hem. Het feit dat onze samenleving een aantal vaders heeft die geen biologische vader zijn en een aantal biologische vaders die geen wettelijke vader zijn, verlaagt de term "biologische vader" niet plots tot een scheldwoord dat verbannen moet worden uit alle woordenboeken voor mij en al mijn mannelijke lotgenoten.

roharro
Juridisch actief: Ja

#6 , 12 jul 2015 23:29

Het gewone "standaardgeval" is toch dat de biologische en de wettelijke vader één en dezelfde persoon zijn?
Of is dat tegenwoordig de uitzondering geworden?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

giserke

#7 , 13 jul 2015 08:58

Ik zou idd beginnen met het vonnis voor te leggen aan een advocaat, en iedere keer de grootouders het kind komen halen, dit filmen.
Daarna PV laten opmaken bij de politie.

Terug naar “Andere”