internaat (semi-peda) en alimentatie

leeuwke1969
Topic Starter

internaat (semi-peda) en alimentatie

#1 , 15 jul 2015 09:59

Mijn dochter start in september haar voorlaatste jaar humaniora. Ze is dagelijks 12u weg van huis en aangezien het schoolwerk meer en meer wordt, heeft mijn dochter gevraagd of ze op internaat (lees semi-peda) mocht. De richting die ze volgt kan enkel daar of wel nog verder, vooraleer er daarover opmerkingen komen :wink:

Mijn ex stond daar nogal weigerachtig tegenover en ik was van plan om de kost op mij te nemen want het welzijn van mijn kinderen primeert boven kosten. Nu heeft hij toch zijn toestemming gegeven maar vindt hij dat hij niets extra moet betalen. Dat de alimentatie zijn deel van de kosten dekt want ze slaapt en eet op school, dus heb ik geen kosten meer.

Klopt dit ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
leeuwke1969
Topic Starter

#2 , 15 jul 2015 10:10

nog wat extra info vooraleer iedereen denkt dat ik een ongelooflijk bedrag krijg aan alimentatie die zijn veronderstelling zou kunnen staven.

ik krijg 135€ per kind (beide kinderen zitten in het middelbaar)

duma

#3 , 16 jul 2015 11:18

Is dat 1 weekend op 2?
Wat staat er in het vonnis over bijzondere kosten? Onderwijskosten?
Heb je zijn toestemming op papier?

Reclame

basejumper

#4 , 16 jul 2015 20:34

Dat zal inderdaad afhangen van de globale kostprijs. Gezien haar verblijf daar zal ze inderdaad thuis minder kosten genereren. Omgekeerd : is er voor u een extra kost na deze beslissing. Als u zelf eerlijk de berekening maakt van welke kosten er extra zijn door het internaat, en welke kosten u bespaart wegens niet langer verblijven in huis?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

eylis

#5 , 16 jul 2015 22:04

een verblijf in internaat voor secuntair onderwijs valt qua prijs in de meeste scholen wel mee.
In feite heb je dus volgende kosten niet meer: dagelijks transport van/naar school (en als dat inderdaad vér is, kan dat nogal oplopen) geen voeding meer, geen verbruik verwarming; electriciteit, geen "surveilleringstijd/moeite, én geen poetskosten (dat lijkt niets voor te stellen, maar je spendeert echt wel minder tijd en geld aan onderhoud van de woning :-) Met een gemiddeld bedrag van 15 euro per dag voor het internaat is dat voor een maand zo'n 330 euro. Dat is wel wat duurder dan thuis, maar je weet dat de studietijden zeer goed opgevogd worden ook. Ook die tijd en moeite moet je niet spenderen.:-) Je kan misschien ook meer tijd besteden aan je job, carrière of vrijetijd? Ook dat neem je best in overweging.

Terug naar “Echtscheiding”