Wij wonen sinds september 1995 in het huis dat we nu nog steeds bewonen. Na de echtscheiding van de buren heeft de oudste dochter een man en sinds kort ook een kindje.
Toen deze man bij hun kwam inwonen nam hij ook zijn 2 duitse schepers mee. Dit is nu bijna 3 jaar geleden.
Nu komt het, onze oprit grenst aan de tuin van de buren, dit is al zo van toen het huis gebouwd werd, en kan ook niet anders. De honden van de buren zijn erg agressief en worden nooit binnen gezet, met als gevolg dat elke keer wanneer wij thuis komen de honden tegen de draad, net langs ons wanneer wij uit de auto stappen, staan te blaffen, met de tanden bloot en haren rechtop. En geloof me, duitse schepers kunnen verrassend vies doen.
Wij hebben met de buren gepraat toen dit probleem nog jong was, maar zij ontkenden dat hun honden voor overlast zouden zorgen en weigeren om iets aan het probleem te doen.
Nadien hebben wij de politie gebeld, die hebben ons vertelde dat zij er niets aan kunnen (lees willen) doen, ze hebben bewijzen nodig van overlast, een juridische procedure duurt jaren, en lost meestal niets op. Dit zijn de antwoorden op onze talloze klachten.
Als we nu naar de buren gaan om hun erop te wijzen dat de honden een enorm probleem vormen voor ons, dit al bijna 3 jaar lang, worden zij kwaad en krijgen beginnen ze te schelden en zeggen ze dat wij gek zijn, dat er helemaal geen probleem is.
Een voorbeeld: toen de honden ons een hele nacht wakker hielden, was mijn vader de dag daarop naar de buren gegaan om hen hier op te wijzen. Hun reactie was dat wij geen recht hadden om hier iets van te zeggen, omdat wij de zondag daarvoor in de tuin het onkruid verwijderd hadden, wat niet mag.
Mijn vader is dokter, en is vaak 's nachts van wacht in de regio. Uitslapen kan hij niet, want als wij naar school moeten staan de honden weer aan de draad te blaffen.
Wij worden er echt GEK van, we kunnen onze auto niet meer in de garage rijden, omdat de honden tegen de draad op zouden vliegen. Ze zijn ook meerdermaals ontsnapt, en ik werd zelfs eens aangevallen. Toen ik dan de politie belde, duurde het maar liefst 3 kwartiers voor er een combi verscheen, die dan ook zonder te stoppen weer weg reed.
Wij zijn echt ten einde raad. Het lijkt alsof hier geen oplossing voor bestaat.
Heeft iemand een idee hoe we hier een eind aan kunnen maken, of hoe we dit zouden kunnen oplossen?
Praten helpt niet, omdat we volgens onze buren ongelijk hebben, en er helemaal geen probleem is, en de politie inschakelen heeft blijkbaar ook geen nut, ...