geluid botsende bal

meesje
Topic Starter

geluid botsende bal

#1 , 21 jul 2015 15:27

Sedert het begin van de grote vakantie wordt ik dagelijks onderworpen aan het geluid van een botsende bal in het appartement boven het mijne.
Dit duurt dagelijks uren aan één stuk. Een kind dat de bal doet botsen op de stenen vloer van het appartement, waardoor hevig gebonk wordt veroorzaakt.
Zelfs als ik mijn radio luidt zet kan ik het geluid niet camoufleren, aangezien men de trillingen voelt.
De bewoners zijn voor geen rede vatbaar.
Wat zijn mijn rechten en wat kan ik doen?
Waar een weg is is een wil.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 22 jul 2015 08:25

hevig gebonk en trillingen van een botsende bal op een stenen vloer?

Dan gaat het waarschijnlijk niet over een eenvoudig kind die met een bal speelt. Spelende kinderen (in normale omstandigheden) geven volgens vele GAS-reglementen geen mogelijkheid tot geluidsoverlast.

Gaat het niet over een kind/bal combinatie of gaat het over express tergend geluid, dan kan u de milieupolitie inschakelen.

roharro

#3 , 22 jul 2015 12:24

Het is niet omdat het niet in het GAS reglement staat dat het toegelaten is.
Alleszins mag er geen onnodig en vermijdbaar geluid worden gemaakt tussen 22 uur en 7 uur.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 jul 2015 13:54

Moet al bijna over een basketbal of een lederen voetbal gaan, als het zo'n trillingen geeft? Dan gaat het niet meer over jonge kinderen? Wat meer info over leeftijd kind en soort bal (indien gekend) zou welkom zijn
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”