Onze dochter is 12 geworden, sociale studie op mijn verzoek gestart.
In februari naar de tandarts geweest, er werd non mondhygiene vastgesteld met reeds verkalking. Tijdens zitting veegde papa dit van tafel, ontkalking is reeds van eerder blabla...Ze gaat ook reeds eerder naar hem en poetst daar geheel niet, tja met mondwater, snoep, cola's...Toen heeft de tandarts dit op een attest vermeld. Gisteren opnieuw geweest omdat ze kloeg over een losse tand.
Ze mankeert een snijtand vooraan dus in het zicht en daar groeit nog een melktand die dus losstaat. Tandarts haar uitleg was als die melktand eruit valt wat ook nog een jaar kan duren is het een leeg gat, er zal geen andere groeien. Implantaat(als ik het juist spel) zou bij de 2000 euro kosten waar je niets van terugtrekt.
Beugel dragen kan niet omdat er ondertussen verdere ontkalking is door non mondhygiene bij papa. Echter wilde de tandarts dit niet op papier zetten dus geen 'bewijs' om voor te leggen aan de jeugdrechter. Haar tanden lijken nu al 'verloren'. Het is zinloos voor haar omdat er niets aan wordt gedaan. Volgende keer stuur ik papa.
Kan ik bvb wel de assistente die het onderzoek leidt laten contact opnemen met de tandarts of speelt dat in mijn nadeel? Mocht het erop aankomen om haar een implantaat te geven moet papa dan de kosten delen? uiteindelijk is het door zijn non verantwoordelijkheid dat haar tanden in deze staat zijn. Of een tweede opinie vragen?