achterhouden huurwaarborg

Roeland
Topic Starter

Re: achterhouden huurwaarborg

#46 , 25 jul 2015 09:28

Zeker? Heb ondertussen hier dit gevonden http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?t=33127" onclick="window.open(this.href);return false; en dat zegt dan weer iets anders :s

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#47 , 25 jul 2015 09:45

http://elfri.be/juridische-informatie/w ... conclusies" onclick="window.open(this.href);return false;

Roeland
Topic Starter

#48 , 25 jul 2015 09:54

Op dezelfde site: http://elfri.be/termijnen-voor-neerlegg ... conclusies" onclick="window.open(this.href);return false;

De neerlegging van de conclusie ter griffie en de gelijktijdige toezending ervan aan de tegenpartij moet binnen de bepaalde termijn moet plaatsvinden.

Reclame

Roeland
Topic Starter

#49 , 25 jul 2015 09:55

Dus wat is het nu :)

Vandebos

#50 , 25 jul 2015 10:55

U had gelijk, ze dienen tevens aan de tegenpartij bezorgd te worden. Ik zou me echter toch bij de griffie gaan informeren.

sloeberken

#51 , 25 jul 2015 11:18

Neen, deze worden neergelegd op de griffie.
Ben je daar zeker van.

Krachtens het toepasselijke art. 745, eerste lid, Ger. W. worden alle conclusies aan de tegenpartij of aan haar advocaat gezonden tezelfdertijd als zij ter griffie worden neergelegd.

Blz 14: http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 203421.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Roeland
Topic Starter

#52 , 25 jul 2015 11:39

Dus als ze enkel op de griffie neergelegd zouden zijn en niet aan ons/onze advocaat bezorgd dan mag de rechtbank er geen rekening mee houden en moeten ze uit de debatten geweerd worden, correct?

sloeberken

#53 , 25 jul 2015 12:35

Dus als ze enkel op de griffie neergelegd zouden zijn en niet aan ons/onze advocaat bezorgd dan mag de rechtbank er geen rekening mee houden en moeten ze uit de debatten geweerd worden, correct?
Zo word het toch beschreven in de wet. Maar of een advocaat zo een blunder begaat is ondenkbaar. Heeft advocaat van tegenpartij weet van u advocaat.

Roeland
Topic Starter

#54 , 25 jul 2015 13:31

Ja hoor, onze advocaat heeft advocaat tegenpartij geinformeerd van zijn tussenkomst en daarnaast nog een vertrouwelijk schrijven gestuurd, zonder reactie... maar zelfs al zou hij het niet geweten hebben, dan moet hij die conclusies naar ons sturen, niet?

Roeland
Topic Starter

#55 , 26 aug 2015 14:13

Ondertussen kennis kunnen nemen van tegeneisen verhuurder:

- hij eist dat wij schuldig verklaard worden voor de waterschade en zijn vrijstelling betalen (zijn brandverzekering reageert nochtans niet op de schrijvens van onze brandverzekering...);
- hij eist dat, mochten we niet schuldig verklaard worden, alsnog veroordeeld worden tot het betalen van de vrijstelling aangezien dit anders slecht is voor zijn schadestatistiek;
- hij eist dat we de BTW aan hem betalen voor de herstelling die hij niet uitvoert;
- hij gaat ervan uit dat de verbrekingsvergoeding huurgelden zijn en eist hierop een interest van 1% per maand en een forfaitaire schadevergoeding van 10%.

Niet geschoten is altijd mis lijkt mij hier de strategie te zijn of zie ik dit verkeerd?

sloeberken

#56 , 26 aug 2015 16:15

Er is niks bewezen en toch vraagt hij geld, forfait is altijd voor de verzekerde.
De vrederechter zal zijn wenkbrauwen eens fronsen denk ik.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#57 , 27 aug 2015 12:35

Ik heb hier even de slappe lach gekregen bij de verantwoording van zijn tweede eis. Hoe dom kan je zijn om het er zo vingerdik op te leggen.

Roeland
Topic Starter

#58 , 29 sep 2015 17:47

Ondertussen hebben we na het indienen van onze conclusies de syntheseconclusies mogen ontvangen... is gewoon een copy paste van zijn initiele conclusies zonder dat ook maar een van onze tegenargumenten besproken/vermeld wordt :s

Terug naar “Huren”