Waarom doet U dit? als u uw ouders wil bezoeken, dan bezoekt U uw ouders. Daarvoor hoef je geen olie op het vuur te gaan gooien door dit eerst aan uw schoonbroer te melden.Dus besloot ik een laatste sms te sturen naar mijn schoonbroer, warin ik schreef dat zij aan ons ook niets te zeggen hebben. En dat, enkel omdat mijn zus ons niet wil zien ik zelf geen bezoekregeling nodig heb om mijn ouders op te zoeken. tenslotte heb ik 3.5 jaar voorbij laten gaan, en die komen ook niet meer terug.
Het resultaat kende ik op voorhand.
Mariette, er was een mondelinge afspraak, om op Zondag weg te blijven, en zij blijven dan op Zaterdag weg. Maar mijn diensten op het werk veranderen jaarlijks, dus het past niet altijd meer op Zaterdag. En ik wil me niet langer schikken naar de grillen van mijn zus. Al helemaal niet omdat ik de terreur sinds mijn zeer vroege jeugd door mijn 2 jaar oudere zus niet vergeten ben.Waarom doet U dit? als u uw ouders wil bezoeken, dan bezoekt U uw ouders. Daarvoor hoef je geen olie op het vuur te gaan gooien door dit eerst aan uw schoonbroer te melden.Dus besloot ik een laatste sms te sturen naar mijn schoonbroer, warin ik schreef dat zij aan ons ook niets te zeggen hebben. En dat, enkel omdat mijn zus ons niet wil zien ik zelf geen bezoekregeling nodig heb om mijn ouders op te zoeken. tenslotte heb ik 3.5 jaar voorbij laten gaan, en die komen ook niet meer terug.
Het resultaat kende ik op voorhand.
U heeft geen verplichting tot het maken van een afspraak met uw schoonbroer als u uw eigen moeder wil zien.
Wat er gebeurt in het huis van uw moeder is haar keuze en recht. Wil uw moeder haar kleinkind ontvangen samen met U dan kan ze dit met alle partijen (ZONDER uw zus of schoonbroer) afspreken.
Men heeft ook geen terugmeldingsplicht naar uw zus.
Niet. Dit is een zaak tussen volwassenen, en ze zullen dit zelf moeten uitklaren, of laten gaan.Maar hoe kan ik mijn ouders hiervan dan ontlasten?
Oudermishandeling gaat wat ver, maar als u toch die richting uit wil, u bent dan net zo schuldig als uw zus door uw ouders te betrekken in de ruzie die u met haar heeft. En onderhoudsplicht is er pas zodra uw ouders hulpbehoevend zijn. Is dit zo, schakel dan het OCMW in, zij zullen dan wel bij uw zus aankloppen voor haar bijdrage.Ik zit te denken aan oudermishandeling, ook aan de onderhoudsplicht die toch in beide richtingen werkt (ouder -->kind, en kind -->ouder).
Niet. Uw ouders moeten ZELF beslissingen nemen. Jij kan dat niet voor hen doen.Maar hoe kan ik mijn ouders hiervan dan ontlasten?
Ik lees niets dat overeenkomt met oudermishandeling, maar als u daar voor vreest, kan u altijd eens een praatje gaan maken bij het CAW.Ik zit te denken aan oudermishandeling, ook aan de onderhoudsplicht die toch in beide richtingen werkt