Gerechtelijke verdeling van nalatenschap gewonnen!

Creatief
Topic Starter

Gerechtelijke verdeling van nalatenschap gewonnen!

#1 , 29 jun 2015 22:40

Ook als iets positief afloopt mogen we het hier vermelden.

Na 7,5 jaar gestreden te hebben (met veel uitstelperiodes) ontving ik vandaag het schrijven van de advocaat met het vonnis van de rechtbank dat we deze gerechtsprocedure hebben gewonnen.

Wat heeft het opgebracht? 75 % meer dan we verwacht hadden.
Wie heeft hier aan meegeholpen? Het JF, met dank aan Wanton, Scorpioen, en nog andere leden.
Maar ook ikzelf heb hier veel nieuwe stof doen opwaaien op het forum. ik heb er ook bikkelhard voor gewerkt om dit doel te bereiken.

Nochtans, mijn zus en ik nemen nog een afwachtende houding aan, aangezien de sjoemelende erfgenaam nog in hoger beroep kan gaan.

Voor alle zekerheid hebben we bewarend beslag laten leggen op de gezinswoning. Uit goede bronnen vernamen we dat onze tegenpartij zich onvermogend aan het maken was. Dus het was niets te vroeg om een bewarend beslag te leggen.

De gerechtelijke notaris moet nu nog even de cijfers herrekenen. Als deze zeer precies zijn neergeschreven, kan er een uitvoerend beslag worden gelegd op het huis en zijn loon. Maar ... nog even afwachten of er niet in hoger beroep wordt gegaan.

Anderzijds zijn we nog op zoek naar verdwenen gelden van onze broer. Hij overleed voor ons moeder en haalde tijdens zijn ziekte xxx.000.000 van zijn rekening in cash geld af. Ik verwacht dat hier nog successierechten op moeten worden betaald. We hebben we een brief van de registratie gekregen in het 5de jaar na overlijden dat er zo veel geld verdwenen was, maar hebben geen uitnodiging gekregen om de SSR te betalen. Wij hebben dat geld nooit gehad, noch ons moeder, maar we vermoeden dat onze tegenstrever over die som heeft beschikt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 30 jun 2015 13:25

Hallo creatief, dat is goed nieuws. Het heeft lang geduurd maar het is dan toch goed gekomen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Creatief
Topic Starter

#3 , 29 jul 2015 22:22

@ Franciscus
Je hebt bij pb mij een vraag gesteld. Ik heb mijn antwoord klaar, maar ik kan het antwoord niet versturen vermits uw pb gesloten is.

Reclame

patjebrussel

#4 , 29 jul 2015 23:07

Kan je een gerechtelijke verdeling überhaupt verliezen ?
En als ik zo je posting lees, ben je nog lang niet aan het einde,...bezwarend beslag, gelden afgehaald en verdwenen,...
Wij zitten ook in een gerechtelijke verdeling; 1 ding weet ik zeker : winnen doen we, en niks is gelukkig verdwenen.
Bedoeling van de 'andere kant was om gratis te kunnen blijven wonen in een woning : pech,... :-)

Creatief
Topic Starter

#5 , 04 sep 2015 21:50

Een gerechtelijke vereffening-verdeling kan je verliezen. Hier zal de tegenpartij verliezen. Ook de vragende partij kan verliezen door foutieve gegevens in documenten.

Opmerking: elke partij, ongeacht of je verliest of wint, verliest altijd 20 % door de kosten van het hele geding.

We zijn nog niet aan het einde van het verhaal. Tegenpartij heeft Hoger Beroep aangevraagd.
Onze advocaat zegt: "Dat zal weinig of geen verschil uitmaken." Hij begrijpt zelfs niet waarom de tegenpartij zo iets doet? Waarschijnlijk om ons uit te melken met de advocaat.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”