And the saga continues .......

KJ86

Re: And the saga continues .......

#16 , 29 jul 2015 16:03

Ik weet dat ik soms kan doordrammen maar de helft van TS zijn orginele post is de vraag naar een manier om het contract te verbreken zonder de volledige compensatie te moeten betalen.
Zijn er andere mogelijkheden buiten de normale schadevergoedingen ? Zoniet zal zij genoodzaakt zijn dit gewoon uit te zitten maar als ze kan wil ze tot een minnelijke schikking komen. Gezien ze er nog maar 3 mnd verblijft stelt ze voor om één maand schadevergoeding te betalen, de woning eventueel nog te schilderen. Gezien het tekort op de huurmarkt is een woning snel weg en verhuurder zou niet echt kosten hebben voor de wederverhuring.
Het voorstel van TS zijn werkneemster is veel nadeliger voor haar dan een de contractuele compensatie af te betalen mits akkoord van de verhuurder uiteraard!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#17 , 29 jul 2015 16:04

Het voorstel van TS zijn werkneemster is veel nadeliger voor haar dan een de contractuele compensatie af te betalen mits akkoord van de verhuurder uiteraard!
Dus een appartement schilderen kost meer dan 2 maanden huur?

KJ86

#18 , 29 jul 2015 18:20

De werkneemster van TS huurt een HOB.
Vorig jaar offerte aangevraagd voor een nieuwbouw (standaard 3 slpk-woning) , kwam op € 11 000.
Bezetwerk is van een hoge kwaliteit en vraagt weinig voorbereiding!
Uiteraard zal de huurder hier alles zelf doen, dat wil echter niet zeggen dat haar uren niets waard zijn.
Ze kan dan beter wat overuren doen op haar werk.

Reclame

Vandebos

#19 , 30 jul 2015 00:02

Behangen en schilderen van een geheel pand is nooit een goedkope zaak.

Bij eigen renovaties waar ik doorgaans kwaliteitsverf en glasvezel gebruik. (1* degelijke glasvezel en goede dekkende verf zodat nadien slechts maximaal om de 10 jaar een enkele nieuwe laag nodig is is goedkoper dan iedere 5-6 jaar te herbeginnen...) kom ik toch snel aan de € 2-3000 in materiaal alleen. Doe daar dan nog vier dagen met twee personen bij (reken een goedkoop uurloon van € 25 * 4 * 10 *2 --> €2000) en je komt al snel aan € 5000... Het voorbereiden van de muren wordt niet meegeteld in deze berekening.

ganapathi tantra
Topic Starter

#20 , 30 jul 2015 21:58

Oké, anders formulieren.
De schikking bestaat uit de toegeving dat de verhuurder jarenlang zal wachten op zijn geld!
Verhuurders zijn geen financiële instellingen en moeten geen geld te goed houden. Uw beschermeling heeft geen geld voor de verbreking te betalen maar kan misschien wel ergens geld lenen, dan is het direct opgelost.
Ik vind dat u zeer vooringenomen uit de hoek komt met een pak aan vooroordelen.
uw verklaring inzake wachten op geld raakt kant noch wal gezien deze is gebaseert op uw eigen verzonnen schikkings scenario
De schikking die mogelijk tot een oplossing komt is de mnd huur + gezien feit dat ze zelf kan schilderen (doet ze dus in haar job bij ons) .
Dat schilderen is idd haar verdienste maw het vertegenwoordigt een waarde. Haar tijd is haar geld zo moet je het zien. De woning is ongeschildert verhuurd en ook geen verplichitnghet te schilderen. dus de eigenaar mag daar best tevreden mee zijn. Maar hij mag natuurlijk ook anders verkiezen dan blijft ze gewoon zitten en hoopt op nog meerdere misstappen van de eigenaar in kwestie. Zij wenst dus gewoon te verbreken om van een lastige eigenaar (lees oudere geile vrijgezel) af te zijn.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

BrechtS

#21 , 30 jul 2015 23:17

Ik denk dat uw vooroordelen van dat die huiseigenaar een oude geile vrijgezel maar beter niet in de officiële procedure komt. U mag nog zoveel beweren dat uw werkneemster het zo zegt en u haar gelooft, maar daarom is dat niet altijd de juge echte waarheid... Ik stel voor dat u uw voorstel doet aan die verhuurder en hier het resultaat komt posten dan. Verder heeft dit topic geen zin want u bent rotsvast overtuigd van uw gelijk, dus discussiëren erover heeft geen zin.

ganapathi tantra
Topic Starter

#22 , 31 jul 2015 03:46

Ik denk dat uw vooroordelen van dat die huiseigenaar een oude geile vrijgezel maar beter niet in de officiële procedure komt. U mag nog zoveel beweren dat uw werkneemster het zo zegt en u haar gelooft, maar daarom is dat niet altijd de juge echte waarheid... Ik stel voor dat u uw voorstel doet aan die verhuurder en hier het resultaat komt posten dan. Verder heeft dit topic geen zin want u bent rotsvast overtuigd van uw gelijk, dus discussiëren erover heeft geen zin.
Het is geen vooroordeel hoor de man staat in de buurt wel een beetje gekend en werd reeds in andere zaken verwittigd. En ik weet ook wel dat de jonge vrouw in kwestie er wel een schepje bovenop zal doen en er geen dagelijkse feiten zijn. Er is hier ook geen kwestie van wie gelijk heeft. We zijn alleen opzoek naar de beste mogelijkheid om het contract te annuleren of niet.
De gevoelsmatige elementen zoals het subjectieve werden aangedragen in andere berichten. Maar zoals u zei. Tis van horen zrggrn ...........
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Huren”