Dringende maatregel verlaten gezinswoning

JonesR
Topic Starter

Dringende maatregel verlaten gezinswoning

#1 , 30 jul 2015 10:23

Mijn situatie is als volgt : echtgenote verblijft reeds 4 weken bij haar minnaar maar komt nu terug naar huis wonen, eerst ging ze bij hem wonen, nu wil ze het huis zelf blijven bewonen, dit is geen eigendom.
Ik wil momenteel het huis nog niet verlaten omdat ik geen afstand wil doen van mijn rechten.
Wij gaan samenzitten voor een EOT maar zij zal zich daar waarschijnlijk niet in kunnen vinden en dreigde nu reeds met advocaten (nieuwe vriend heeft geld en advocaten zat).

Kan ik ergens een toelating verkrijgen van de rechtbank om via dringende maatregel op te leggen dat ik kan/mag/moet verhuizen van haar ?

Helaas kan ik zelfs haar domicilie niet meer verzetten aangezien ze tegenwoordig pas na 22u bij hem trekt, de tijd ervoor gebruikt ze om mij psychologisch te kraken.
Ze komt zogezegd naar huis om te zorgen voor onze zoon (17j) want ik verwaarloos hem...

Alvast bedankt om mij even verder op weg te helpen.

Grtz,

JonesR

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jackrussell

#2 , 30 jul 2015 10:30

U kan aan de vrederechter toestemming vragen om de echtelijke woning te mogen verlaten.

Kali

#3 , 30 jul 2015 10:45

U kan bij de familierechtbank (vrederechter is niet meer bevoegd), vragen dat ofwel zij ofwel u de woning moet / mag verlaten.

Reclame

JonesR
Topic Starter

#4 , 30 jul 2015 11:00

Bedankt voor jullie antwoorden.

Moet dit volgens een vast document of kan ik dit via eenvoudig schrijven aanvragen en hoeveel gaat dat kosten want bij de familierechtbank verwezen ze me door naar een advocaat maar helaas heb ik daar de financiële armslag niet meer voor. Mevrouw heeft mijn spaargeld opgesoupeerd afgelopen 2 jaar.

Bedankt,

Kali

#5 , 30 jul 2015 11:05

Vroeger (in de tijd dat de vrederechter bevoegd was) hadden ze daarvoor een soort van invulformulierverzoekschrift op de griffie.

Maar ik vrees gelet op uw antwoord dat de familierechtbank dit blijkbaar niet meer heeft.

Dient met een verzoekschrift gevraagd te worden, rolrecht is niet zo hoog, kan u helaas geen exacte bedragen geven want onlangs gewijzigd.

Is een pro deo advocaat geen mogelijkheid?

JonesR
Topic Starter

#6 , 30 jul 2015 11:14

bedankt, wil het eerst proberen met EOT regeling maar vrees dat hij haar reeds zo in zijn macht heeft dat hij er gewoon zijn advocaten zal opzetten.

Pro deo is mss een oplossing en langs de andere kant : een kei kan je niet stropen...
Ik heb 19 jaar werkt, tijd en geld gestoken in een huis dat niet van mij is, ze heeft kanker gehad, er altijd voor gezorgd en mij dubbel geplooid en nu komt de hormonenhuishouding op gang en wordt je op kant geschoven voor een jonger model met alle verwijten tot gevolg.

Zal mij eens bevragen terug bij de Familie rechtbank, kan zij mij iets doen als ik op verlof vertrek met onze zoon, is wel zo mondeling met haar afgesproken.

Jackrussell

#7 , 30 jul 2015 13:50

Bedankt voor jullie antwoorden.

Moet dit volgens een vast document of kan ik dit via eenvoudig schrijven aanvragen en hoeveel gaat dat kosten want bij de familierechtbank verwezen ze me door naar een advocaat maar helaas heb ik daar de financiële armslag niet meer voor. Mevrouw heeft mijn spaargeld opgesoupeerd afgelopen 2 jaar.

Bedankt,
Middels een verzoekschrift. Wat dat kost zal per advocaat verschillen. Dit vezoekschrift is een standaardklusje. Hoeft niet duur te zijn.

JonesR
Topic Starter

#8 , 30 jul 2015 14:18

Heb van het vredegerecht een formulier gekregen die zij vroeger nodig hadden.
Heb op die basis een verzoekschrift opgesteld

Bedankt, maar wil de advocaat nog even achterwege proberen te laten

Jackrussell

#9 , 30 jul 2015 15:16

Dit verzoekschrift kan in elk geval zonder advocaat ingediend worden.

Terug naar “Echtscheiding”