lening tussen broer en zus 1 dag voor zelfmoord

spiderred
Topic Starter

Re: lening tussen broer en zus 1 dag voor zelfmoord

#16 , 01 jul 2012 16:16

Momenteel alleen maar mondeling aan de telefoon....
Ze gaat een advokaat raadplegen.....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
spiderred
Topic Starter

#17 , 06 jul 2012 18:50

Vandaag voorontwerp gekregen van "aangifte van nalatenschap" van onze notarissen.

Gezien mijn broer verkiest om onze tante de helft van de 25000 euro terug te geven en ik niet wegens het ontbreken van bewijslast hebben we 2 afzonderlijke en verschillende aangiftes.
Hij plaatst 12500 op de PASSIEF-zijde en betaald er dus geen successie op , ik doe dit niet en betaal successie erop.

Vraag mij af of de fiscus dit gaat aanvaarden van hem,.....hij kan onmogelijk bewijzen (op papier) voorleggen !

Ben curieus !

M.

roharro
Juridisch actief: Ja

#18 , 06 jul 2012 20:42

Vandaag voorontwerp gekregen van "aangifte van nalatenschap" van onze notarissen.

Gezien mijn broer verkiest om onze tante de helft van de 25000 euro terug te geven en ik niet wegens het ontbreken van bewijslast hebben we 2 afzonderlijke en verschillende aangiftes.
Hij plaatst 12500 op de PASSIEF-zijde en betaald er dus geen successie op , ik doe dit niet en betaal successie erop.

Vraag mij af of de fiscus dit gaat aanvaarden van hem,.....hij kan onmogelijk bewijzen (op papier) voorleggen !

Ben curieus !

M.
Zonder schriftelijk bewijs zal de fiscus dat passief niet aanvaarden!
Zou al te gemakkelijke manier zijn om één en ander uit de erfenis te houden en successierechten te ontduiken.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#19 , 07 jul 2012 11:01

Maar dat zal dan wel weer andere problemen veroorzaken: Tante heeft 12.500 € in handen zonder successie en broer zal er wel successie moeten op betalen.

spiderred
Topic Starter

#20 , 07 jul 2012 18:54

Maar dat zal dan wel weer andere problemen veroorzaken: Tante heeft 12.500 € in handen zonder successie en broer zal er wel successie moeten op betalen.
Is eigenlijk mijn probleem niet hé.....

Als mijn broer zijn erfenis wil uitdelen aan al wie denkt er ook voor een deel recht op te hebben zonder enig bewijs daarvoor te kunnen leveren, zijn zaak volgens mij.
(en ik vemoed dat er achter de schermen afspraken gemaakt zijn om mij te proberen zo weinig mogelijk geld na te laten , vandaar het verhaal van de zogezegde 25000 euro.
Ik ben tenslotte een vreemde voor hun die ze in geen 44 jaar gekend hebben en in geïnteresseerd geweest zijn en kom hier nog eens 1/2 van alles "afpakken")

Vrees alleen vertraging in afhandeling......

spiderred
Topic Starter

#21 , 21 jul 2012 16:52

Tot op vandaag (1 maand reeds gepasseerd) nog geen bericht ontvangen van een advokaat van "tante".....

Even de test gedaan in een bankkantoor, de "geldbandjes" kan je vlotjes krijgen op simpele vraag....

spiderred
Topic Starter

#22 , 30 jul 2015 17:24

uiteindelijk heeft ze er nooit meer iets voor gedaan en ondanks vele dreigementen haar staart in haar pluimen getrokken.
Goed geprobeerd...maar niet gelukt ! haha

reintje

#23 , 31 jul 2015 11:25

Goed voor jou, ik hoop dat je van het geld genoten hebt ;-)

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”