Kinderen brengen naar ex-schoonouders ipv papa

Poohke83
Topic Starter

Kinderen brengen naar ex-schoonouders ipv papa

#1 , 02 aug 2015 22:08

Goede avond,

Even mijn verhaal schetsen. Mijn ex en ik zijn 1,5 uit elkaar. Eerst hadden we een regeling via bemiddeling. Omdat hij zich er niet aan hield, heb ik dit aangevochten en via de familie rechtbank is er nu een vonnis.

Een van de dingen waar hij zich niet aan hield was het terug meegeven van de kinderen na zijn omgangsperiode.

De regeling is om de twee weken een weekend bij papa startende vanaf vrijdag half zeven tot zondag half zeven.

Nu vraagt hij meer en meer om de kinderen bij zijn moeder af te zetten ( die trouwens onder hem woont) omdat hij niet thuis is en niet thuis gaat komen.

Mijn ex- schoonmoeder drinkt graag en ruikt constant naar alcohol.

Maar waar ik het meeste bang voor heb is wat mijn collega vertelde. Als ik ze vrijwillig bij mijn schoonouders afzet, en zij wijgert ze om na het einde van de papa periode de kinderen terug te geven. Dat ik daar niets aan kan doen.

Ben ik verplicht om mijn kinderen bij mijn ex-schoonmoeder af te zetten?

Wij hebben gezamelijk ouder gezag, maar de kinderen hun hoofdverblijfplaats is bij mij.

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 03 aug 2015 11:21

Wat staat er in het vonnis over het ophalen en brengen van de kinderen?

Poohke83
Topic Starter

#3 , 03 aug 2015 12:05

Dat is vrij vaag. Daar staat dan eerst de regeling uitgelegd en dan niet meer dan dat ik geacht ben om de kinderen te brengen en halen.

Mvg

Reclame

duma

#4 , 03 aug 2015 13:34

Er staat niets over 'de moeder brengt de kinderen naar vader' ?

Ik zou in uw geval de kinderen een paar keer bij de grootmoeder achterlaten en daarna een AS sturen naar de vader met daarin een verwijzing naar de regeling. Dat je echter de laatste tijd moet vaststellen dat vader er niet meer in slaagt thuis te zijn wanneer u de kinderen bij hem komt afzetten; dat u dan al een paar keer, op zijn verzoek, de kinderen bij zijn moeder laat; dat u daar geen probleem mee heeft bij uitzondering, maar dat het wel de bedoeling is dat ze uiteraard naar hun vader gaan en dat er op deze manier ook geen communicatie is meer tussen jullie beide, gezien hij er niet is.
Dat u voorstelt om eens samen te bekijken welke regeling mogelijk is zodat vader de kinderen wel in ontvangst kan nemen; bijvoorbeeld een ander wisselmoment, en er wel communicatie tussen beide ouders mogelijk is. Dat u openstaat voor een voorstel van zijn kant. Dat u hoopt dat dit er spoedig komt, want dat het alleen maar in het belang van de kinderen is dat zij tijd kunnen doorbrengen met hun vader en dat jullie kort overleg kunnen plegen op het wisselmoment.

Geeft hij hier geen gehoor aan, meldt hem dan (AS) dat u vanaf nu de kinderen alleen nog maar bij hem thuis zal aanbieden en telkenmale hij de kinderen niet aanneemt, u zich genoodzaakt zal zien de kinderen terug mee te nemen en dit te beschouwen als hij die verzaakt aan zijn omgangsrecht voor dat weekend.

U gaat dan met de kinderen naar de politie en maakt melding van het feit dat vader de kinderen niet wou aannemen. U kan misschien ook al eens op voorhand de politie verwittigen dat dit staat te gebeuren, zodat zij reeds op de hoogte zijn. Vraag het meldingsnummer. Dit is uw bewijs.

Bij voldoende meldingen, stapt u naar de rechtbank om de verblijfsregeling te laten aanpassen aan de realiteit en een verhoogde alimentatie te vragen.

Terug naar “Echtscheiding”