Huur opgezegd door eigenaar, huis gekocht

Tata
Topic Starter

Huur opgezegd door eigenaar, huis gekocht

#1 , 06 aug 2015 10:30

Beste,

Mijn huur werd opgezegd door de eigenaar en zou binnen 6 maand moeten vertrekken.
Ik ben gescheiden en zou het huis, waar mijn ex nog woont, kopen,maar hij eist er nog een jaar na verkoop te blijven wonen.
Als ik hiermee akkoord ga, moet ik dus een huis zien te vinden voor die periode van 1 jaar. Of kan de eigenaar me niet verplichten uit zijn huis te trekken zolang ik niet mijn eigen huis kan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 06 aug 2015 11:17

Om u op een goede wijze raad te geven, graag volgende info.

Welk huurcontract, korte duur max 3 jaar of een 9 jarig.
Wat is de aanvangsdatum van u huurcontract.
Welke rede geeft de verhuurder in zijn opzeg,
Op welke datum heb je de opzeg ontvangen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

eylis

#3 , 06 aug 2015 11:20

In 1e instantie zou je gewoon in je eigen huis moeten kunnen als je jouw ex uitkoopt. Op welk recht baseert hij zich dat hij kan eisen er nog een jaar te wonen nadat je zijn deel hebt uitgekocht? Gaat hij je een jaar lang huur betalen? De belastingen en verzekeringen betalen?

Reclame

Tata
Topic Starter

#4 , 06 aug 2015 11:29

@eylis:
Hij zou huur betalen aan mij, zowiezo ook verzekering. De grondbelasting zou voor mij zijn.

@sloeberken:
Ik heb een huurcontract van 9 jaar. De huur is gestart op 1 juli 2012. De eigenaar heeft een opzegbrief gestuurd voor 1 april 2015, dus binnen de 3 jaar.
De eigenaar wil er zelf in komen wonen, dus ik denk niet dat we dit kunnen aanvechten.

Terug naar “Huren”