Scheiding van tafel en bed / nieuwe relatie

Wouter-67
Topic Starter

Scheiding van tafel en bed / nieuwe relatie

#1 , 10 aug 2015 17:01

mijn vriendin is officieel gehuwd, maar tevens (legaal) gescheiden van tafel en bed. Zoals ik begrijp, is het enige verschil, dat mijn vriendin kan gaan en staan waar ze wilt. Ze betaald haar eigen balastng bij voorbeeld, maar kan, indien ze dat zou willen, bij haar ex blijven wonen. (Het is zijn huis, reeds van VOOR hun huwelijk, 11 jaar geleden).
Dit is in het verleden zo overeengkomen, omdat mijn vriendin op dat moment geen interesse had in een andere relatie. Daar is nu dus verandering in gekomen.
Ze is dus ontdaan van haar verplichting, samen te wonen en mag gaan wonen waar ze zelf zou willen. Naar ik begrijp, is de enige restrictie, op dit moment, het feit dat ze niet opnieuw in het huwelijk kan treden.
Mijn vraag: Stel dat ze zwanger raakt ...van mij? Van wie is het kind bij geboorte ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 aug 2015 17:15

De “scheiding van tafel en bed” heeft niet de ontbinding van het huwelijk tot gevolg, maar zwakt enkel en alleen de wederzijdse rechten en plichten van de echtgenoten af, namelijk: de plicht tot samenwoning vervalt en de goederen worden gescheiden.
Wat de geboorte van kinderen betreft blijft alles hetzelfde zoals bij gehuwden.
Zelfs de plicht tot wederzijdse bijstand enz. wordt niet beperkt.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

duma

#3 , 11 aug 2015 07:42

Het kind zal van haar man zijn en het vaderschap zal na de geboorte betwist moeten worden; door u, de moeder of haar man.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”