Vingerafdruk weigeren

leprechaun2
Topic Starter

Vingerafdruk weigeren

#1 , 10 aug 2015 20:26

Beste allen

Wanneer wordt er vingerafdrukonderzoek gedaan? Mag men dit weigeren en in welke omstandigheden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 10 aug 2015 21:03

Wanneer men het nodig acht in strafzaken. Kan volgens mij manu militari opgelegd worden.

chantika

#3 , 10 aug 2015 21:13

Bij mensen uit een ander land die zich hier vestigen, in het bezit van een geldig visa.

Reclame

Vandebos

#4 , 10 aug 2015 21:53

De politieambtenaren hebben het recht om vingerafdrukken te nemen van iedereen die een strafbaar feit heeft gepleegd (uitgezonder kinderen jonger dan 14 jaar).

chantika

#5 , 10 aug 2015 23:06

Het gemeentebestuur Londerzeel levert biometrische paspoorten en verblijfstitels (vreemdelingenkaarten A-B-C-D-H) af voor niet-EU-burgers.

Bij het aanvragen van een nieuwe identiteitskaart (eID) moet u de digitale handtekening plaatsen. Er worden ook vingerafdrukken genomen van 8 vingers.

Bronhttp://www.londerzeel.be/fb111fadd602wveb1gvt201.aspx

Zal wel niet enkel in die gemeente zijn.

Voor mij zouden van ieder inwoner zowel vingerafdrukken als dna mogen opslaan. Zou veel minder kosten om een misdaad op te lossen. Zou ook minder misdaden gepleegd worden.

CityBird

#6 , 11 aug 2015 01:53

Voor mij zouden van ieder inwoner zowel vingerafdrukken als dna mogen opslaan. Zou veel minder kosten om een misdaad op te lossen. Zou ook minder misdaden gepleegd worden.
Serieuze bedenkingen bij die stelling. Criminelen passen zich gewoon aan met als resultaat een opbod aan veiligheidsmaatregelen. Groot-Brittannië barst van de politiecamera's en niemand kan zwart of wit aantonen dat dit de criminaliteitscijfers ook maar iets heeft doen dalen. Enige die er wel bij varen zijn de camerainstallateurs.

Terug naar “Privacy-bescherming”