huurder garage betaalt niet en ontloopt iedere vorm van contact

greet franckaert
Topic Starter

huurder garage betaalt niet en ontloopt iedere vorm van contact

#1 , 11 aug 2015 11:45

Begin dit jaar kocht ik drie garages om te verhuren. Een van de drie huurders had bij de vorige eigenaar geen huurcontract. Deze persoon ontloopt iedere vorm van communicatie. Reageert niet bij het aangetekend aanbieden van een geschreven huurcontract, weigert mijn telefoonoproepen en betaalt sinds de aankoop geen huur meer.
Kan ik naar de vrederechter / deurwaarder stappen om mijn achterstallige huur op te eisen, het ongeschreven contract op te zeggen? Kan ik de toegang tot deze garage weigeren?
Het enige bewijs van "huurverbintenis" wat ik heb zijn haar coördinaten en de betaalstaten welke ik bij de akte aankoop van de vorige eigenaar ontving.

Alvast dank voor wie mij op weg naar een oplossing kan brengen
Laatst gewijzigd door greet franckaert op 11 aug 2015 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 aug 2015 11:51

Hij betaalt misschien nog steeds aan de vorige eigenaar.
Kijk dat eens na.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

greet franckaert
Topic Starter

#3 , 11 aug 2015 11:53

Dank voor de tip, dit heb ik reeds gedaan

Reclame

KJ86

#4 , 11 aug 2015 11:57

Aangezien je u kenbaar gemaakt hebt met een AS en de huurder reageert niet, zal er niets anders opzitten dan een procedure voor het vredegerecht. Wat is er bepaald in het contract voor de garage op te zeggen? Dient de betaling van de garage maandelijks te gebeuren, per kwartaal of per jaar? Is er een waarborg betaald aan de vorige verhuurder?

sloeberken

#5 , 11 aug 2015 12:04

Verhuur garage valt onder het algemeen huurrecht, opzeg 1 maand. Zeker de huurder in gebreke stellen via een AS voor de achterstallen.
Bij niet betaling vrederechter.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”