Heeft verhuurder zaken met contract gas ?

artemis

Re: Heeft verhuurder zaken met contract gas ?

#31 , 11 aug 2015 19:59

a)Waarschijnlijk heeft eandis de meter verzegeld omdat de verhuurder zijn leveringscontract heeft opgezegd, niet omdat de verhuurder opdracht gegeven heeft. Het kan heel goed zijn dat het leveringcontract opgezegd is kort na de sleuteloverdracht.
b)Vooraleer eandis een meter verzegeld , worden er een heleboel aanmaningen gestuurd. Naar de eigenaar van het pand en naar het pand zelf zodat de bewoners ook op de hoogte zijn.
a) Dat vermoed ik ook, maar met vermoedens zijn we niks
b) Is niet mijn ervaring, zie topic
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 7&p=177821

Hoe dan ook zegt mijn buikgevoel dat we hier niet over alle juiste gegevens beschikken om een oordeel te kunnen vellen, er zijn voor mij te veel haken en ogen in het verhaal. We weten niet hoe het precies is gegaan. Ik denk dan ook dat verder commentaar weinig zin heeft.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fruitmand
Topic Starter

#32 , 11 aug 2015 20:06

Ik heb nagevraagd hoe de vork in de steel zit en heb dit ontvangen :

Contact met EnecoDit bericht is verzonden vanuit http://www.eneco.beBeste, Ik mail u naar aanleiding van mijn voicemail bericht. Naar aanleiding van uw voorgaande e-mails heb ik contact opgenomen met Infrax om na te vragen waarom er zonder verwittiging is afgesloten, hierbij hebben ze mij meegedeeld dat dit op een professioneel contract stond (uw huisbaas). Dit wil zeggen dat er dan inderdaad een onmiddellijke afsluiting volgt in plaats van een eerste verwittiging.

De kosten voor de heropening betaal ik niet. Ik had een open meter, als men die achter mijn rug laat verzegelen, ben ik hiervoor NIET verantwoordelijk. En dat weet ik wel degelijk zeker.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#33 , 11 aug 2015 21:53

"ze mij meegedeeld dat dit op een professioneel contract stond (uw huisbaas)."
Dus u had geen meter want die stond op naam van de huisbaas.
En in uw huurcontract staat blijkbaar niet dat de kosten van de gas voor de huisbaas zijn.

Reclame

KJ86

#34 , 11 aug 2015 22:42

Als het leveringscontract een professioneel contract was, kan het niet anders dan dat je van een patrimonium vennootschap huurt. In alle andere gevallen kan de verhuurder, de facturen die met een leveringsadres opgesteld worden niet verantwoorden in zijn zaak.
Ik denk dat je best eens een advocaat raadpleegt met alle documenten die je voor handen hebt. Je kan dan ook direct de andere gebreken bespreken en vragen welke herstellingen afdwingbaar zijn.

ongelukbelaagd

#35 , 12 aug 2015 12:15

1,5 jaar geleden huurt topic starter een huis.
Mondeling afgesproken dat de gas in de huishuur inbegrepen is.
1,5 jaar hoort hij hier niets van.
Dan plots is de meter afgesloten.

Het feit dat hij 1,5 jaar geen gas heeft moeten betalen, dat het contract op de naam van de verhuurder is blijven staan in die periode, kan dat mondelinge akkoord toch staven?

Dan wordt plots die meter afgesloten. Het is dan toch aan de verhuurder om die situatie recht te zetten tov de beginsituatie?

Ik ben geen jurist maar als huurder zou ik vanuit deze logica vanuit gaan.

sloeberken

#36 , 12 aug 2015 13:55

1,5 jaar geleden huurt topic starter een huis.
Mondeling afgesproken dat de gas in de huishuur inbegrepen is.
1,5 jaar hoort hij hier niets van.
Dan plots is de meter afgesloten.

Het feit dat hij 1,5 jaar geen gas heeft moeten betalen, dat het contract op de naam van de verhuurder is blijven staan in die periode, kan dat mondelinge akkoord toch staven?

Dan wordt plots die meter afgesloten. Het is dan toch aan de verhuurder om die situatie recht te zetten tov de beginsituatie?

Ik ben geen jurist maar als huurder zou ik vanuit deze logica vanuit gaan.
Volledig mee eens.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

KJ86

#37 , 12 aug 2015 14:19

Ik ben het daar ook mee eens maar wel van mening dat het de vrederechter is die daar over moet beslissen. Je moet immers in acht nemen dat de verhuurder door de huurder aan te manen om een leveringscontract af te sluiten, duidelijk ontkent dat het zijn bedoeling was om gas te betalen.
De feiten die in het voordeel van de verhuurder spreken zijn:
Niets in het contract opgenomen (zelfs geen beperkingen), terwijl dat de verhuurder het risico loopt op een substantieel verbruik. De huurder kan immers het fornuis afkoppelen en een gaskachel zonder afvoer plaatsen.
Het feit dat er wel expliciet in het contract een meterstand is opgenomen, als het de bedoeling was om het leveringscontract te laten doorlopen, waarom moet er dan een tegensprekelijke meter zijn.

Terug naar “Huren”