#14 , 12 aug 2015 11:22
De verplaatsingsvergoeding vraag ik uiteraard ook. Met 10 tot 15 deelnemers wordt zo'n uitje dan een dure grap, bovenop de factuur van de organisator, het eten, etc. De laatste keer werd het dichtbij huis georganiseerd en wat eenvoudiger, dat was ook prima en zelfs gezelliger dan alle uitjes ergens in Timboektoe. Uit principe ga ik ook altijd met het openbaar vervoer. Kwestie van niet extra afschrijving van mijn eigen auto bij elkaar rijden voor zakelijke kilometers. Met de kilometervergoeding kom je immers niet uit.
Ik heb er zelf 'n hekel aan. Niet aan de activiteiten op zich, dat is best leuk en gezellig, maar aan het feit dat deze activiteiten vaak op de meest onmogelijke locaties worden gehouden en mensen maar denken dat je buiten werk niets anders te doen hebt.
Uw uren staan letterlijk zo in uw contract en er staat verder niets over overwerken of extra uren, etc ? Dat van die plaatsbepaling of iets dat dat impliceert, kan overal staan.
Ik zou het pragmatisch proberen op te lossen. U werkt normaliter van 8 tot 15.30 en dit is 200 km extra. Laten we zeggen 2 uur extra reistijd die geteld zou moeten worden als zakelijk. U zou dan of om 13.30 kunnen vertrekken als het programma dat toelaat of 5,5 uur verlof opnemen. Of u biedt aan om die dag gewoon op kantoor te werken. Thuis blijven zonder verlof op te nemen, is immers geen optie. Ik denk dat u dit pragmatisch moet proberen op te lossen met uw werkgever. Een conflict heeft u ook niets aan.