Leefloon als zelfstandige

anticapitalist
Topic Starter

Leefloon als zelfstandige

#1 , 16 aug 2015 21:10

Heb ik recht op een leefloon als aanvulling als ik zelfstandige ben, maar minder verdien dan het bestaansminimum?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 aug 2015 08:54

Daarvoor ga je best even tot bij je ocmw van je gemeente.

kan je soms geen werk vinden als werknemer?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 17 aug 2015 17:27

Heb ik recht op een leefloon als aanvulling als ik zelfstandige ben, maar minder verdien dan het bestaansminimum?
als u bereid bent te werken in loondienst: ja.

Reclame

tira00

#4 , 17 aug 2015 17:41

En je zelfstandige activiteit volledig stop zet.

Jackrussell

#5 , 17 aug 2015 22:30

Tijd om te werken dan i.p.v. zelfstandige te spelen.

Mariette

#6 , 17 aug 2015 22:42

Is het niet zo dat men - als vroegere werknemer - gedurende een bepaalde periode nog steeds werkloosheidsvergoeding kan ontvangen terwijl je je nieuwe zaak aan het opstarten bent?

jefke007

#7 , 18 aug 2015 08:12

http://juridischforum.be/forum/viewtopi ... 31&t=65948

Jackrussell

#8 , 18 aug 2015 08:48

TS heeft geen zin om te werken. Tsja, dat zelfstandige SPELEN goed ingeschat dus.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#9 , 18 aug 2015 09:24

TS heeft geen zin om te werken. Tsja, dat zelfstandige SPELEN goed ingeschat dus.

Wat meer respect voor de vraagsteller zou hier wel op zijn plaats zijn want u weet nooit de achtergrond niet.

Heeft de vraagsteller soms geen klanten gehad die in faling zijn gegaan , en zeer grote sommen geld verloren heeft, jij weet dit niet !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jackrussell

#10 , 18 aug 2015 09:40

TS geeft aan dat hij/zij niet wil werken. Dan houdt het voor mij op, zeker als de belastingbetaler daar voor zal moeten opdraaien.

anticapitalist
Topic Starter

#11 , 18 aug 2015 13:05

TS geeft aan dat hij/zij niet wil werken. Dan houdt het voor mij op, zeker als de belastingbetaler daar voor zal moeten opdraaien.
Ik wil dit systeem van kapitalisme niet steunen, wat de kloof tussen arm en rijk steeds groter maakt. Waar bedrijven ten koste van anderen en het milieu voor maximale winst gaan. Ik wil niet werken als een slaaf die de rijken verrijkt en hen meer macht geeft en dus ook medeverantwoordelijk ben voor hun daden. Ondertussen betalen de miljonairs in België minder belastingen dan de gemiddelde arbeiders.
En er komt daar geen verandering aan, want de regering ligt onder de sloef van lobbyisten.
Ik wil iets doen dat betekenis heeft in het leven.

Jackrussell

#12 , 18 aug 2015 14:06

Samengevat: je wilt niet werken, maar wilt wel dat anderen werken om jouw uitkering te kunnen betalen.

Terug naar “Werkloosheid”