inbreng eigen werken aan huis gedurende 5 jaar

winston2015
Topic Starter

inbreng eigen werken aan huis gedurende 5 jaar

#1 , 19 aug 2015 00:07

Beste,
We zijn wettelijk samenwonend en hebben een zoon van 1 jaar. We hebben samen een hypothecaire lening lopen die opgesplitst is in 3 leningen.
Mijn vriendin heeft haar eigen huis verkocht om het huis grondig te kunnen renoveren.
Ze heeft 100.000€ meer ingebracht en 50.000€ voor extra materiaal. Ze heeft dit uiteindelijk gedaan omdat we opgelicht zijn door malafiede aannemer die zich vervolgens failliet heeft verklaard en we als ons spaargeld verloren hebben.
De renovatie wordt eigenlijk aanschouwd als een nieuwbouw daar we enkel een paar muren hebben laten staan en ik alleen gedurende 5 jaar hard gewerkt heb voor een uitbreding van 260m² aan de bestaande woning , want de totale leefruimte bedraag 380m².
Ik heb als het ware de volledige bouw alleen gebouwd behalve de ruwbouw. De werken die ik verricht heb zijn o.a.. Dak ,elektriciteit , domotica , sanitair , vloerverwarming met warmtepomp , isoleren , pleisterwerken , vloeren, chappe , ventilatie , regenwaterrecuperatie installatie, badkamer ,en alle afwerkingen kort samengevat alles behalve de ruwbouw en ramen.
Een voorbeeld van een offerte enkel voor het plat dak van 260m² door aannemer was 103.000€ om een voorbeeld te geven.

maar mijn vriendin heeft het materiaal aangekocht met het geld van de verkoop van haar eigen huis en was dan 50.000€ .
Ik heb verschillende aannemers gesproken die me steeds zeggen in de bouw zijn eigenlijk de werkuren het duurst of toch op zijn minst 50/50
Zij heeft nu besloten om uiteen te gaan , nu is mijn enige grote vraag =>
Kan ik de werken die ik gepresteerd heb ALLEEN op 5 jaar tijd mee inbrengen als vergoeding ? Ik kan dit aantonen van al die jaren werk met foto's enz.

Dank voor uw spoedig antwoord.
Thierry

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding