Spaargeld kinderen bij echtscheiding

zwembeest
Topic Starter

Spaargeld kinderen bij echtscheiding

#1 , 20 aug 2015 19:38

Samen met mijn ex-man (toentertijd nog mijn man) hebben we een spaarverzekering afgesloten voor mijn zoon, vlak na zijn geboorte. Een bepaalde som geld werd vastgezet tot mijn zoon 18 jaar werd. Het contract werd afgesloten op ons beider naam, met de zoon als begunstigde (bij AXA - Verzekering Toekomst Kinderen)
In juni werd mijn zoon 18 jaar en kreeg ik het afrekeningsdocument, dit diende door mijn ex-man en mij ondertekend te worden om het spaargeld vrij te krijgen.
Mijn ex-man weigert echter deze papieren te ondertekenen.
Ik ben hiervoor bij de vrederechter geweest voor een minnelijke schikking omdat ik absoluut niet weet waarom hij niet zou tekenen. De rekeningnummer op het document is het rekeningnummer van mijn zoon (de begunstigde) , ik heb een papier van de bank als bewijs dat de rekening wel degelijk op mijn zoon zijn naam staat. Mijn ex-man is gewoon niet komen opdagen bij de vrederechter.
Het spaargeld staat ondertussen nog steeds vast bij AXA , en als dit niet op de voorgeschreven manier wordt opgevraagd, gaat dit geld gewoon naar de bank.
Het document MOET , volgens AXA, door ons beiden ondertekend worden.
Hoe krijg ik dit in orde, zonder enige medewerking van mijn ex-man ? Hij weigert elk contact, antwoordt niet op mijn e-mails, neemt niet op als ik bel.... ik ben ten einde raad.
Mijn ex-man heeft reeds jaren niet meer omgekeken naar zijn zoon en zij hebben dus onderling geen contact meer.
Hoe krijg ik dit geld vrij ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 20 aug 2015 20:21

Daar uw zoon meerderjarig is en hij de begunstigde van de spaarverzekering, moet hij zelf zijn vader in gebreke stellen. Uw zoon stuurt een AS waarin hij zijn vader vraagt om het afrekeningsdocument mede te ondertekenen omdat de bank anders zijn rechtmatige gelden niet kan vrijgeven. Dat, indien zijn vader weigert de papieren in orde te brengen, hij zich genoodzaakt ziet hem voor de vrederechter te dagen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”