Terugvordering uitkering RVA wegens niet voldoende vakken gehaald

HearingDamage
Topic Starter

Terugvordering uitkering RVA wegens niet voldoende vakken gehaald

#1 , 21 aug 2015 15:58

Dag,

na enkele jaren te werken en een zware periode door te maken ben ik een jaar geleden begonnen aan een knelpuntopleiding aan de hogeschool met een vrijstelling en uitkering van de RVA. Ondertussen heb ik enkele herexamens achter de rug en weet ik dat ik niet voor elk vak van het eerste jaar geslaagd ben en dit dus opnieuw zal moeten doen volgend jaar. Ik kan natuurlijk wel naar het tweede jaar met de vakken die ik wel behaald heb, maar een deel van de vakken van het eerste jaar doe ik dus opnieuw in het tweede jaar. Nu, als ik mij niet vergis was de voorwaarde van de RVA dat je een vrijstelling en uitkering kreeg op voorwaarde dat je geslaagd bent. Ik vrees er voor dat ik de uitkering zal verliezen aangezien ik niet alle vakken van het 1e jaar binnen de termijn van 1 studiejaar heb afgerond. Op zich is dit geen ramp aangezien de uitkering tot dat punt gedaald is dat ik er niet van kan leven. Het lijkt mij beter om afstand te doen van mijn uitkering en een job te zoeken die ik kan combineren met mijn studies. Maar wil dit dan ook zeggen dat ik de uitkeringen die ik ontvangen heb van de RVA gedurende mijn 1e studiejaar moet teruggeven?

Groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 21 aug 2015 22:12

nee

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”