Hallo,
Vanaf 15 juli huur ik een huis met een contract van 1 jaar .
Het huis was heel vuil door de vorige huurder wat mij bijna 1 week koste om het gebouw wat bewoonbaar te maken.
Nu ik wist dit ..
De vorige huurder had nogal rare vrienden laat ons zeggen en die vrienden komen dan ook soms s'nachts aanbellen aan mijn deur..
Als alleenstaande mama met een dochtertje van 5 is dit geen pretje .
Daarnaast is het pand gelegen aan de ene kant naast een pitazaak , wat nogal wat geurginder teweeg brengt ..
En aan de andere kant een hondetrimsalon.. doordat de muren bij wijze van spreken van karton zijn hoor ik die blaffende honden regelmatig..
Aangezien ik nachtdienst doe en overdag slaap maakt dit echt moeilijk..
Daarnaast is het huis zelf ook ni echt aangenaam om in te wonen.. stank in kasten van vorige huurder krijg ik er nauwelijks uit, ramen en enkel glas die maar half toe kunnen waardoor er spleten zijn waar de wind zo doorwaait, verzakking in de vloer in de keuken , binnendeuren die niet dicht kunnen ...
Ik woon er echt ni graag en zou graag een ander huis zoeken, maar ik vraag me af hoe het nu juist zit met het contract..
Het is een contract van 1 jaar, er staat bij indien de huurder vroeger vertrekt er een boete is van 3 maanden..
Kan dit ook zomaar als er zoveel problemen zijn in en rond het huis...
Als ik zelf een nieuwe huurder zoek en vind , kan ik dan afzien van die boete ?
Bedankt voor de reactie's !