Problemen maanden na opzeg

BuyAHouse
Topic Starter

Problemen maanden na opzeg

#1 , 24 aug 2015 11:01

Hallo,

Wij hebben bijna 10 jaar een appartement gehuurd en deze huur stopgezet omwille van aankoop huis.

Zoals het hoort met 3 maand opzeg.

Toen we vertrokken, waren er nog geen andere huurders gevonden.
Plaatsbeschrijving is nagekeken, in orde bevonden, huurwaarborg teruggekregen.

Iets meer dan 2 maand later, laat de huisbaas ons weten dat hij nog verschillende mankementen heeft gevonden.

-electrische kookplaten werken niet meer
-frigo koelt niet goed
-enkele inbouwspots die stuk zijn

Kan hij hiervoor nog op iets aanspraak maken?
Kookplaten en frigo werkten bij mijn weten nog toen we vertrokken. Er is immers ook geen enkele reden voor ons om dit te verzwijgen aangezien deze kosten toch voor de verhuurder zijn denk ik (ingebouwde keuken).

Wat betreft de 3 inbouwspotjes, wil ik deze best vervangen (alhoewel ze volgens mij wel werkten toen we vertrokken)
De keukentoestellen vallen natuurlijk wel in een prijscategorie waar over te discussiëren valt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002

#2 , 24 aug 2015 11:34

Nee, huisbaas is te laat. Hij had dat moeten doen op het ogenblik dat de PB werd overlopen. 't Zou anders mooi zijn...

sloeberken

#3 , 24 aug 2015 12:20

Heeft hij dit gemeld met een AS, zo ja dan reageer je met een AS dat alles in orde was bij verlaten van zijn pand, en u niet kunt akkoord gaan met zijn eisen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Huren”