#2 , 28 aug 2015 11:03
“Art.1405.Gemeenschappelijk zijn : 1. de inkomsten uit de beroepsbezigheden van elk der echtgenoten, alle inkomsten of vergoedingen die ze vervangen of aanvullen, evenals de inkomsten uit openbare of particuliere mandaten;2. de vruchten, inkomsten, interesten van hun eigen goederen; 3. de goederen geschonken of vermaakt aan de twee echtgenoten samen of aan een van hen onder beding dat die goederen gemeenschappelijk zullen zijn; 4. alle goederen waarvan niet bewezen is dat zij aan een der echtgenoten eigen zijn ingevolge enige wetsbepaling.”(Burgerlijk Wetboek=B.W.).
‘Ik ben al verschillende jaren verzeild in een vechtscheiding’ waaruit afleid dat u nog steeds getrouwd bent onder het wettelijk stelsel.
‘Inventarissen met de goederen zijn opgemaakt zowel bij mezelf als bij mijn ex.’ maakt geen einde aan het gemeenschappelijk karakter van voornoemde goederen.
“Art.1599.De verkoop van eens anders zaak is nietig; hij kan grond tot schadevergoeding opleveren, wanneer de koper niet geweten heeft dat de zaak aan een ander toebehoorde.”(B.W.).
‘dat mijn ex hiervan (gemeenschappelijke) goederen te koop stelt op internet’
U kan die tekoopstelling op het internet aanvullen met voornoemd art.1599.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/