Kan iemand me aub vertellen waarvoor kindergeld en onderhoudsbijdrage dient want onze advocaat weet het blijkbaar niet

of wil het niet weten.
De ex van mijn vriend krijgt 1000€ in totaal elke maand (onderhoudgseld + kindergeld samen) voor 3 kinderen en nu moet mijn vriend blijkbaar voor alle andere kosten ook ng eens tussen komen? Van het kleinste doktersbezoek tot een doosje dafalgan bij de apotheek?
Dat zijn blijkbaar allemaal "buitengewone kosten"
Zijn ex kwam vorig jaar af met een stapel facturen en kasticketjes van bijna 3 jaar ver, zij heeft deze nooit aan ons bezorgd en er zitten naar onze mening een aantal zaken tussen die ongegrond zijn, dit zit nu reeds 2 jaar in behandeling bij de rechtbank en advocaten en de uiteindelijke conclusie zou zijn dat we alles moeten betalen, desondanks ze nooit niets overlegd heeft en ons nooit geen facturen bezorgd heeft.
De rechtbank zegt, zij legt nu de facturen voor, dus betaal maar.
Hoe kan je in godsnaam bewijzen dat je iets niet gekregen hebt??
Zijn ex beslist alles alleen, zelfs schoolkeuzes vd kinderen, ......echt alles moeten wij via de kinderen "toevallig" te weten komen.
Ze gaat zelfs met haar vriend naar oudercontacten en zegt dat hij de vader is of zegt dat de echte vader vd kids dood is....
Dus mogen wij nu alle 2 gaan werken om madam haar levensstandaard te onderhouden.
Nogthans staat in de EOT duidelijk vermeld: mits voorafgaand overleg en dit alles indien het onderhoudsgeld overschreden wordt, maar volgens onze advocaat telt dat niet....
Ik vind dit alles heel onrechtvaardig en weet nu intussen dat een man hier in Belgie bij een echtscheiding géén rechten heeft maar alleen maar moet betalen voor zijn overspelige ex.
Maar madam gaat slechts parttime werken, nu en dan eens bijverdienen in het zwart en woont samen in een sociale woning met haar partner en ze profiteert van alles doordat ze "zogezegd" alleenstaande moeder is van 3 kinderen?? Aja want de domicilie van die vriend staat niet bij haar hé...
Ze kan verdorie meer dan ons en wij gaan beide full time gaan werken!
Hoe meer je hier liegt en bedriegt in Belgie hoe meer je krijgt.
Als je tegen buitenstaanders het verhaal vertelt reageert men met ongeloof, hoe komt het dan dat wij bij de Belgische wetgeving overal met onze kop tegen de muur lopen??
Had ik geweten ten tijde van mijn scheiding dat een vrouw zo haar man kan pluimen, dan kon ik dat gerust ook gedaan hebben bij mijn ex, maar ik ben zo achterbaks niet.