technisch-controleur kwam langs - gebreken

bambipower

Re: technisch-controleur kwam langs - gebreken

#16 , 03 sep 2015 19:17

goedkope huizen/appartementen zal je niet vinden, die helemaal in orde zijn. Gewoon, omdat eisen om te voldoen heel hoog liggen.
Natuurlijk moeten ze aan de eisen voldoen, maar dit trekt prijzen omhoog... waardoor veel (langdurig zieken, werklozen,...) ook buiten de boot vallen, en alleen nog als alternatief 'een bank in een park' hebben.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86

#17 , 03 sep 2015 19:36

Het is de taak van de overheid om mensen te huisvesten die niet op de reguliere huurmarkt terecht kunnen. Er wordt en werd zo veel afgedragen door onze maatschappij maar dat geld is decennialang verkwist. Nu dat er eindelijk toch een beetje efficiënter met het geld wordt omgesprongen, is het te laat, probeer die put maar eens te vullen.

kwispel
Topic Starter

#18 , 03 sep 2015 19:43

De huurprijs is toch wel niet laag ( 600) voor een zeer afgelegen en goedkope buurt. Het probleem echter was niet de prijs (ok, het is heel hard krabben om rond te komen en niet heel erg menswaardig), want je vindt in die categorie wel dingen, maar het feit dat ik langdurig ziek ben en geen enkele privé-verhuurder aan mij wilde verhuren. Sociale instanties zeggen enkel: dit zijn voorwaarden voor sociaal wonen, de wachttijden zijn lang.
Ben je ziek, werk je als interim, ben je werkloos? Vergeet dat een privé-verhuurder ( die je niet persoonlijk kent) aan jou verhuurt tenzij iets heel lang te huur staat, maar dan "mankeert" er vaak wel iets aan.

Ik ben bv. reeds 600 dagen ingeschreven bij een sociale huisvestingsmaatschappij waar de wachttijd voor de gemeente in 2005 350 dagen bedroeg.

Dit zegt toch wel dat er de laatste tien jaar serieus wat is misgelopen.

Wat me ook stoort aan die sociale huisvestingsmaatschappijen is dat de ene bediende soms zegt: het kan voor morgen zijn en de andere: het kan nog jaren duren.
Je zou dan bv. een 3 jaar-contract aangaan en de volgende dag een sociaal appartement krijgen net omdat men je geen "inschatting" kan geven.

Reclame

KJ86

#19 , 03 sep 2015 20:04

Van een contract voor korte duur moet je geen schrik hebben als je een clausule laat inlassen voor vroegtijdig op te zeggen.
Er zal dan wel een schadevergoeding tegenover staan maar die weegt niet op tegen het prijsvoordeel van een sociale woning.
Als de woning drie categorie-3 fouten heeft, krijg je wel voorrang voor een sociale woning.
De term van huisjesmelkerij is wel verkeerd gebruikt door de ambtenaar, dat is enkel van toepassing als de eigenaar zou blijven verhuren nadat de woning ongeschikt is.

kwispel
Topic Starter

#20 , 03 sep 2015 20:20

Ik vraag me af waarom de vorige huurders nooit hebben geklaagd. Ik weet ( na aanmelding bij de gemeente) dat de vorige huurder een Russisch klinkende naam had. Er stonden nog pak van spullen van hem bij bezoek ( maw die was het afgetrapt)
Er kwam hier dan nog post toe van een meisje die anno 2015 22 is en al drie kinderen heeft ( facebook is your friend), dus ik kan wel veronderstellen dat het ook een crisissituatie was ( thuis weggelopen?)

Het appartement stond al maanden te huur toen ik het kwam bezoeken.

De vraag is hoe lang die hier al verhuren en of zij "gokken" dat ze huurders hebben die hen niet gaan aangeven.

Misschien is zo'n waarborg "cash" vragen wel een waardeoordeel om te zien of mensen daarop "ja" zeggen. Iemand die "keuze" heeft op de markt legt bij een cashvraag de hoorn neer.

sloeberken

#21 , 03 sep 2015 20:33

Voor schadevergoedingen moet je de vrederechter passeren. Als wonen Vlaanderen alle huurwoningen moesten inspecteren, dan is morgen 40% onbewoonbaar. Je moet zelf een keuze maken in wat je huurt, denk maar niet dat alle vrederechters weten, dat er velen willen gebruikmaken om iets te laten afkeuren, om zo een deel huur en schadevergoeding terug eisen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

kwispel
Topic Starter

#22 , 03 sep 2015 20:37

Dat is hier absoluut niet het geval, ik betaal de huur, maar krijg niet waarvoor ik betaal omwille van meerdere redenen.
En de "keuze maken" in wat je huurt, is niet voor iedereen normaal zoals hier eerder reeds besproken, maar dat betekent niet dat je dit moet laten gebeuren.

Terug naar “Huren”