#18 , 03 sep 2015 19:43
De huurprijs is toch wel niet laag ( 600) voor een zeer afgelegen en goedkope buurt. Het probleem echter was niet de prijs (ok, het is heel hard krabben om rond te komen en niet heel erg menswaardig), want je vindt in die categorie wel dingen, maar het feit dat ik langdurig ziek ben en geen enkele privé-verhuurder aan mij wilde verhuren. Sociale instanties zeggen enkel: dit zijn voorwaarden voor sociaal wonen, de wachttijden zijn lang.
Ben je ziek, werk je als interim, ben je werkloos? Vergeet dat een privé-verhuurder ( die je niet persoonlijk kent) aan jou verhuurt tenzij iets heel lang te huur staat, maar dan "mankeert" er vaak wel iets aan.
Ik ben bv. reeds 600 dagen ingeschreven bij een sociale huisvestingsmaatschappij waar de wachttijd voor de gemeente in 2005 350 dagen bedroeg.
Dit zegt toch wel dat er de laatste tien jaar serieus wat is misgelopen.
Wat me ook stoort aan die sociale huisvestingsmaatschappijen is dat de ene bediende soms zegt: het kan voor morgen zijn en de andere: het kan nog jaren duren.
Je zou dan bv. een 3 jaar-contract aangaan en de volgende dag een sociaal appartement krijgen net omdat men je geen "inschatting" kan geven.