Schade in huurappartement op moment huuropzeg

VertrekkendeHuurder
Topic Starter

Schade in huurappartement op moment huuropzeg

#1 , 05 sep 2015 15:05

Er is schade in mijn huurappartement (overmachtsituatie - geen discussie dat de kosten voor herstel = opnieuw bezetten en schilderen van één kamer) voor de verhuurder zijn). Nu wil het zo dat ik de huur ook net heb opgezegd (reden staat los van de schade).
Voor mij zou het natuurlijk makkelijker zijn als de verhuurder wacht met het herstellen als ik verhuisd ben. De verhuurder wil natuurlijk zo snel mogelijk de kamer herstellen om zo snel mogelijk een nieuwe huurder te vinden. Hierdoor zal ik die ene kamer moeten leeghalen en de meubels e.d. tijdelijk in de andere kamers moeten stockeren tot aan mijn verhuis. Hierdoor zal ik in feite "kamperen" in mijn huurappartement (en deze situatie is natuurlijk ook niet zo goed om nieuwe huurders te vinden).
Heb ik door deze situatie recht om minder huur te betalen gedurende deze periode?
Ben ik verplicht om de de herstelde kamer opnieuw "in te richten" voor de immo/potentiële nieuwe huurders; want dat doe ik liever niet om door al dat verhuizen van kamer naar kamer schade aan mijn meubilair te vermijden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 05 sep 2015 15:18

Als het gaat over niet-dringende herstellingen, kan uw verhuurder u niet dwingen om dit toe te laten.

Staat u dit toe, kan u geen huurvermindering vragen, tenzij u dit op voorhand afspreekt met uw verhuurder (bv als voorwaarde om dit toe te laten).

Als de kamer leeg staat, moet u deze niet inrichten enkel om de verhuurder een plezier te doen.

Reclame

Terug naar “Huren”