Mijn man is al 15 jaar gescheiden. Hij betaald alimentatie en de helft van de buitengewone kosten. Deze kosten moeten om de drie maanden doorgestuurd worden door zijn ex. Zij weigert dit, geeft geen gehoor als mijn man er naar vraagt. Hij heeft er zelfs ooit een aangetekend schrijven voor gedaan, maar die brief is ze zelfs nooit gaan ophalen.
Deze week kreeg mijn man een dagvaarding van een deurwaarder. Er blijken ziekenhuisrekeningen van zijn dochter niet betaald te zijn. Rekeningen die niet naar hem zijn doorgestuurd door zijn ex en niet door het ziekenhuis. Kan hij zomaar een dagvaarding krijgen, zonder dat hij ooit een rekening gekregen heeft? Eigenlijk heeft hij nooit de kans gehad om te betalen.
De advocaat van mijn man is voor onbepaalde tijd afwezig , maar heeft hem telefonisch nog het advies gegeven om zo snel mogelijk zijn deel van de rekening te betalen. Dat is intussen gebeurt. Maar we vragen ons af hoe het nu verder moet? Kan mijn man aansprakelijk gesteld worden voor de financiële knoeiboel die zijn ex heeft aangericht.