Vragen bij opmaak compromis 2 percelen

ManuVollens
Topic Starter

Vragen bij opmaak compromis 2 percelen

#1 , 15 sep 2015 08:50

Hallo,

Wij staan om het punt een bod te doen op een woning.
De aankoop zou bestaan uit twee percelen; Perceel A (Huis - KI €830) en perceel B (Tuin + stenen schuur - KI €1)
Totale Aankoopprijs: €275.000
Ik en mijn vriendin zijn (momenteel) nog niet-samenwonend.

Tijdens het bekijken van de plannen van Perceel B is ons opgevallen dat in werkelijkheid dit perceel 50m2 kleiner (25%) is dan aangegeven op kadaster.
Navraag bij vorige eigenaars is dat dat altijd zo is geweest. Perceel A valt spijtig genoeg onder groot beschrijf.

Voor het opstellen van de compromis had ik volgende vragen:

- Is het fiscaal beter om de aankoopprijs ook op te splitsen in twee delen? Bijvoorbeeld €260.000 voor Perceel A en €15.000 voor perceel B
- Wat doen we best met de "extra" 50m2 die we in praktijk niet aankopen (uitgerekende oppervlakte op kadaster is wel degelijk inclusief die 50m2)
- Kan de recent aangekochte CV-ketel (€5000) aangekocht worden als "roerend goed"? om bv. Aankoopprijs nog wat te laten zakken (en over roerende goederen geen registratierechten te betalen?)

alvast bedankt,
Manu

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 sep 2015 09:11

Een CV installatie wordt onroerend door bestemming eens ze is geplaatst. Ze afzonderlijk aankopen zal dus niet gaan.

Reclame

Terug naar “Kopen”