lening behouden

Maarten_2
Topic Starter

lening behouden

#1 , 17 sep 2015 14:50

Hallo iedereen,

Eerst even de situatie kort uitleggen:

De procedure om de scheiding in te zetten is gestart.
Ik ben met mijn partner getrouwd onder het wettelijk stelsel
Gedurende dat huwelijk hebben we een huis gekocht en daarvoor een hypotheek aangegaan.
Daarnaast is er ook een persoonlijke lening bijgekomen.

Ondertussen zijn we beide gedomicileerd op een andere plaats.
In het EOT staat vermeld dat we beide 50% van de kosten van de hypotheek en de persoonlijke lening moeten blijven dragen. Dat gebeurd tot nu toe zonder problemen.

Het huis staat ondertussen te koop. Er is een bod gekomen waarmee we beide akkoord zouden gaan.
Het bod is voldoende om daarmee de hypotheek af te betalen maar is niet hoog genoeg om de volledige persoonlijke lening te vereffenen. Het geld van de verkoop zal gebruikt worden om de hypotheek te vereffenen. De rest zal natuurlijk aangewend worden om het stuk van die persoonlijke lening aan te zuiveren.
Wat zijn de mogelijkheden met de rest van die persoonlijke lening?
Geen van beide partners heeft momenteel het budget om de resterende waarde ook af te betalen
KAn deze persoonlijke lening in zijn huidige vorm blijven bestaan. Samen met mijn ex kan ik tot een overeenkomst komen dat we de restwaarde elk de helft blijven afbetalen.
Moet dit nog eens extra op papier gezet worden gezien de reeds bestaande overeenkomst in het EOT.

Alvast bedankt voor jullie toelichting.

Maarten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 17 sep 2015 15:17

Die lening zal blijven bestaan en jullie zullen hier beiden door gebonden blijven. Jullie relationele carrière heeft voor de bank geen belang, enkel dat ze hun centen zien :)
Moet niet nog eens extra op papier gezet worden als dat al duidelijk in het EOT staat.

Maarten_2
Topic Starter

#3 , 17 sep 2015 15:41

Bedankt voor de toelichting!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”