verkoop gemeenschappelijke woning met zonnepanelen bij scheiding

pedro72
Topic Starter

verkoop gemeenschappelijke woning met zonnepanelen bij scheiding

#1 , 19 sep 2015 12:29

Beste,
We gaan scheiden.
Ik wil de gemeenschappelijke en afbetaalde woning overkopen met zonnepanelen (4,6).
Mijn man wil dat de Groene Stroomcertificaten naar de kindrekening gaan, de kosten aan zonnepanelen worden met kindrekening betaald, het prosumententarief (taks op zonnepanelen = € 350/jaar) moet ik betalen.
Ik wil de woning met kosten en opbrengsten van zonnepanelen voor me. Wat is de regel?
Er is me verteld dat ik, al de nog komende opbrengsten = ongeveer €14 000, aan mijn ex partner bij de verkoop van de woning moet betalen.
Klopt dit?
Alvast bedankt om dit te bekijken en te antwoorden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 sep 2015 12:38

Waarom dergelijke ingewikkelde constructies? Als u of uw (ex-)man het huis niet overkopen, dan dient het verkocht te worden aan een derde partij. Die derde partij ga je toch ook niet proberen een dergelijke regeling door zijn strot te duwen? Bepaal gewoon de waarde van het huis, inclusief kosten en baten van de zonnepanelen, deel het door 2 en u kent de prijs die u moet betalen als u het huis wil overkopen. Eventueel openstaand saldo van de hypothecaire lening natuurlijk ook in rekening brengen.

pedro72
Topic Starter

#3 , 20 sep 2015 08:55

Waarom dergelijke ingewikkelde constructies? Als u of uw (ex-)man het huis niet overkopen, dan dient het verkocht te worden aan een derde partij. Die derde partij ga je toch ook niet proberen een dergelijke regeling door zijn strot te duwen? Bepaal gewoon de waarde van het huis, inclusief kosten en baten van de zonnepanelen, deel het door 2 en u kent de prijs die u moet betalen als u het huis wil overkopen. Eventueel openstaand saldo van de hypothecaire lening natuurlijk ook in rekening brengen.
Dank voor de info.
Ik wil de woning kopen. Enkel in de verkoopprijs voor zonnepanelen, daar komen we niet in overeen en ik weet niet hoe dit aangerekend moet worden. Een makelaar zegt dat de helft van 'opbrengst in toekomst' mag doorgerekend worden. Een notaris zegt dat ik mijn man het ganse 'nog op te brengen' bedrag moet uitbetalen. De woning is van ons beiden en was afbetaald. We kunnen een raming maken van de mogelijke opbrengst, doch wil niet dat volledige bedrag verrekenen. Wie zegt dat ze in de toekomst evenveel blijven opbrengen? Tot 2029 hebben we normaalgezien €1350 opbrengst per jaar.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”