Wat nu?

Emiel9
Topic Starter

Re: Wat nu?

#31 , 10 sep 2015 12:04

Korte update, de politie heeft de nodige stappen ondernomen, er werd namelijk een PV opgesteld wegens niet doorgeven adreswijziging kinderen (nu weet ik niet of ze hiermee bedoelen dat ze het land uit zijn of dat ze binnen Belgie veranderd zijn van domicilie zonder mij op de hoogte te brengen..daarom dat mijn eerste AS teruggekomen is).

Ook "Aan het Collega van Burgemeester en Schepenen is gevraagd om hen ambtshalve af te voeren uit het bevolkingsregister , wat eerdaags zal gebeuren".

Ik heb ondertussen mijn tweede AS gestuurd naar hun huidig officieel adres in België (waarvan ze dus ambtshalve geschrapt zullen worden).

Dien ik NU een verzoekschrift in bij de familierechtbank of wacht ik tot ze effectief geen domicilie meer hebben in België?

Mijn ex laat ondertussen doodleuk weten dat in het buitenland verblijft en niet weet wanneer ze terug zal keren. Kinderen lopen ondertussen school ginder en als haar stelling klopt, dat ze op vakantie gingen en door omstandigheden momenteel niet terug kunnen komen, dan zullen mijn kinderen binnen 2 weken in dat land illegaal verblijven. Doe ik hier iets mee?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#32 , 15 sep 2015 16:54

U wacht tot de termijn die u in het tweede AS hebt gegeven, verstreken is en dan dient u uw verzoekschrift in.
Zie dat u het klaar hebt :)

Emiel9
Topic Starter

#33 , 15 sep 2015 21:36

Vandaag bevestiging gekregen van de gemeente dat de schrapping van de bevolkingsregisters zal doorgaan begin november, tenzij mijn ex het verhuis naar het buitenland doorgeeft of haar nieuw adres in België.

In mijn tweede AS heb ik geen termijn gezet, ik heb mijn ex gewoon geïnformeerd dat ik de alimentatie op een aparte rekening zal storten tot ik de gevraagde informatie bekom (inschrijving school).

Volgens sociale media zou mijn ex partner ondertussen ook getrouwd zijn in het buitenland, dat zou natuurlijk de uitleg kunnen zijn waarom ze nu in dat land kunnen verblijven zonder illegaal te zijn (kinderen lopen ginder school...).

Kan mijn ex vanuit buitenland en zonder een domicilieadres in België een GDW inschakelen om alimentatie te innen?

Reclame

Emiel9
Topic Starter

#34 , 18 sep 2015 21:45

U wacht tot de termijn die u in het tweede AS hebt gegeven, verstreken is en dan dient u uw verzoekschrift in.
Zie dat u het klaar hebt :)

Ik heb een standardformulier van verzoekschrift gedownload van de site van de rechtbank zelf.

Welke belangrijke info zou ik nog in de verzoekschrift zelf zetten?

Ik dien een verzoekschrift in voor herziening alimentatie op basis van verhuis naar het buitenland (zonder mijn toestemming) en geen enkele info over adres en schoolgegevens.

Moet ik bij de verzoekschrift al bewijzen hiervan toevoegen of alleen een kopie van voorgaande vonnissen en woonattesten?

Is het bij de jeugdrechtbank ook met een conclusiekalender...enz?

Wat als de tegenpartij niet aanwezig zal zijn? Volgt dat snel een vonnis of gaan ze de zaak uitstellen om de tegenpartij de kans te geven om te komen opdagen?

bedankt!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#35 , 19 sep 2015 21:45

Dus uw ex heeft geen adres doorgegeven van buitenland aan gemeente en zich ook niet geregistreerd bij de Belgische ambassade in het lans waar ze verblijft.
In de veronderstelling dat ze Belgische is en geen dubbele nationaliteit.
Hebben de kinderen mogelijk ook een dubbele nationaliteit?

U moet officieel niet weten dat ze nog (dezelfde) advocaat heeft.
U kan ondertussen wel eens navragen of uw ex nog dezelfde bankrekening heeft op haar bankkantoor - en daar dan langs uw neus weg vertellen dat ze op voorstel AACB staat.
Zeker als ze nog schulden bij die bank heeft...
Ambtelijke Afvoering duurt effectief enkele maanden en moeten twee perioden van controle zijn normaal.
Kijk ook na of er al iemand anders op dat adres woont.
Geeft die indo ook zeker door aan de wijk of kwartierinspecteur die bij de politie dit soort zaken opvolgt.

Qua scholen hier twee omzendbrieven.
http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13584
http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13824

Emiel9
Topic Starter

#36 , 19 sep 2015 22:22

Dus uw ex heeft geen adres doorgegeven van buitenland aan gemeente en zich ook niet geregistreerd bij de Belgische ambassade in het lans waar ze verblijft.
In de veronderstelling dat ze Belgische is en geen dubbele nationaliteit.
Hebben de kinderen mogelijk ook een dubbele nationaliteit?

U moet officieel niet weten dat ze nog (dezelfde) advocaat heeft.
U kan ondertussen wel eens navragen of uw ex nog dezelfde bankrekening heeft op haar bankkantoor - en daar dan langs uw neus weg vertellen dat ze op voorstel AACB staat.
Zeker als ze nog schulden bij die bank heeft...
Ambtelijke Afvoering duurt effectief enkele maanden en moeten twee perioden van controle zijn normaal.
Kijk ook na of er al iemand anders op dat adres woont.
Geeft die indo ook zeker door aan de wijk of kwartierinspecteur die bij de politie dit soort zaken opvolgt.

Qua scholen hier twee omzendbrieven.
http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13584
http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13824
Ik heb een brief ontvangen van de gemeente dat mijn ex inderdaad ergens in november geschrapt zal zijn tenzij ze verhuis naar buitenland doorgeeft.
Mijn ex en kinderen hebben de Belgische nationaliteit, maar ik vrees dat ze ondertussen ook nog een andere nationaliteit van binnen de EU hebben. Ze zijn echter naar buiten de EU getrokken.
haar advocaat liet mij al in juni weten dat ik het onderhoudsgeld op een andere rekening moest storten, toen gingen de belletjes al rinkelen....

Wacht ik met de procedure tot ze zeker geen domicilie hebben in Belgie of niet?
Ex ziet in CSR...

Franciscus

#37 , 19 sep 2015 22:28

U wenst van ons een correct antwoord en u blijft met nieuwe elementen komen.

Die advocaat van haar bedoeld u per toeval de bewindvoerder mee die is aangesteld door de arbeidsrechtbank?.

Bij een AACB zijn er nog enkele dingen die wijzigen
- ziekenfondsstatuut
- feit dat men in België ook al is men Belg als niet-inwoner beschouwd wordt heeft ook zijn gevolgen.
- Vervanginkomens uitgekeerd door Belgische instanties - vb OCMW - werkloosuitkering 'kunnen' dus ook in het gedrang komen indien die instanties niet op de hoogte zijn van de vakantie van uw ex in het buitenland...
- kindergeld niet vergeten...

Emiel9
Topic Starter

#38 , 19 sep 2015 23:05

U wenst van ons een correct antwoord en u blijft met nieuwe elementen komen.

Die advocaat van haar bedoeld u per toeval de bewindvoerder mee die is aangesteld door de arbeidsrechtbank?.

Bij een AACB zijn er nog enkele dingen die wijzigen
- ziekenfondsstatuut
- feit dat men in België ook al is men Belg als niet-inwoner beschouwd wordt heeft ook zijn gevolgen.
- Vervanginkomens uitgekeerd door Belgische instanties - vb OCMW - werkloosuitkering 'kunnen' dus ook in het gedrang komen indien die instanties niet op de hoogte zijn van de vakantie van uw ex in het buitenland...
- kindergeld niet vergeten...

Franciscus, ze heeft een pro deo advocaat omwille van haar CSR. De enige communicatie verloopt via deze advocaat. Ik heb haar gsm nummer niet, niet die van de kinderen, geen mailadres. Ik wist zelfs niet dat ze binnen België ook al eens verhuisd zijn (daarom dat mijn eerste AS terugkwam). Deze advocaat is niet haar schuldbemiddelingsadvocaat. Als ik eens een dag te laat ben met de alimentatie, krijg ik een mail van deze advocaat. Mijn vragen omtrent de kinderen blijven wel altijd onbeantwoord of ik krijg een belachelijk antwoord. (toen ik de vraag stelde over het verhuis naar het buitenland werd mij gezegd dat ze alleen op vakantie waren, toen ik ze confronteerde met bevestiging school in Belgie dat kinderen niet ingeschreven zijn toen waren ze ineens school aan het lopen in het buitenland en nu blijkt via social media dat ex al hertrouwd zou zijn, daarom dat kinderen ginder school kunnen lopen....niet illegaal zijn...enz)

Mijn ex "dreigde" al lang dat ze naar buitenland zou vertrekken. Ze is dan ook niet van plan om terug te komen, daar ben ik zeker van. Maar zo lang ze kan, zal ze van haar Belgisch statuut "profiteren", maar eens ze geschrapt zal worden, zal het gedaan zijn....

Alles wijst erop dat ze het verhuis gepland had: school van kinderen was op de hoogte, veranderen van rekeningnummer, er zijn al nieuwe huurders (daarom dat ze politie al een PV heeft opgemaakt nog voor ik de domiciliefraude doorgegeven heb....)

zucht...

Franciscus

#39 , 19 sep 2015 23:13

Veranderen van rekening nr ... en is dat een Belgische bank?

In een CSR wordt er door de arbeidsrechtbank een schuldbemiddelaar aangesteld ... meestal een advocaat ... dus volgens u is het niet deze advocaat.
Een pro deo advocaat terwijl men niet meer in België woont .... als u de documenten hebt dat ze definitief geschrapt is in België misschien dit ook eens signaleren aan arbeidsrechtbank en bureau rechtsbijstand.

Ook bij politie aangifte doen van niet naleven vonnis
- adres - mededelingen school - enz

PS hoe weet u van de nieuwe rekeningnummer?

Emiel9
Topic Starter

#40 , 19 sep 2015 23:32

Veranderen van rekening nr ... en is dat een Belgische bank?

In een CSR wordt er door de arbeidsrechtbank een schuldbemiddelaar aangesteld ... meestal een advocaat ... dus volgens u is het niet deze advocaat.
Een pro deo advocaat terwijl men niet meer in België woont .... als u de documenten hebt dat ze definitief geschrapt is in België misschien dit ook eens signaleren aan arbeidsrechtbank en bureau rechtsbijstand.

Ook bij politie aangifte doen van niet naleven vonnis
- adres - mededelingen school - enz

PS hoe weet u van de nieuwe rekeningnummer?

Haar nieuwe rekeningnummer is ook van een Belgisch bank, haar pro deo heeft mij gevraagd om de alimentatie daarop te storten (wat ik nu niet doe, maar op een aparte rekening tot de herziening)
Ze heeft ook een schuldbemiddelingsadvocaat.

Zal de aangifte bij de politie van niet naleven vonnis mij helpen om geen alimentatie meer te moeten betalen?

DE politie heeft naar het schijnt een PV opgesteld wegens niet doorgeven adreswijziging kinderen. (PV niet op mijn vraag....)

Franciscus

#41 , 20 sep 2015 14:34

Uiteraard want ze houdt zich ook niet aan het vonnis en dat is ook strafbaar.
Staat expliciet in het vonnis dat u geen omgangsrecht hebt, dat de kinderen nooit naar u moeten komen?
Indien niet is het opzettelijk weghouden van de kinderen.
art 432 strafwet
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet

Emiel9
Topic Starter

#42 , 26 sep 2015 21:50

Ondertussen mocht ik formele info per mail ontvangen ivm verblijfsadres kinderen en schoolgegevens.
Mag ik "eisen" dat ik officiële documenten opgestuurd krijg ipv een adres en een naam school per mail?

Ik ben nog aan het wachten op de nodige documenten om de procedure te starten bij de familierechtbank.

Weet iemand wat het verloop is indien tegenpartij niet aanwezig zal zijn? Bij de laatste procedure hadden we een vonnis 3 maanden na de eerste verschijning (toen werd een conclusiekalender afgesproken). Is het realistisch om een vonnis nu ook zo snel te bekomen of wordt de zaak uitgesteld indien tegenpartij niet komt opdagen?

Emiel9
Topic Starter

#43 , 26 sep 2015 22:00

Ik ben dit tegengekomen op dit forum:

"Onlangs heb ik het volgende gelezen. Een man ging bij zijn vriendin weg en ging naar Engeland. In België was bij de bevolkingsdienst niet gekend waar wij woonachtig was. Zijn vriendin dagvaardt hem voor de rechtbank. Aangezien hij geen gekende woon- of verblijfplaats heeft wordt de dagvaarding betekend aan het parket. Hij wordt bij verstek veroordeeld tot betaling van 30.000 euro aan zijn vriendin. De dagvaarding wordt ook betekend aan het parket."

Ik ga een verzoekschrift indienen bij de Familierechtbank, wat als mijn ex op dat moment geen domicilie meer heeft in België? Moet ik iets ondernemen?

Emiel9
Topic Starter

#44 , 15 okt 2015 12:52

Is dit wel correct geformuleerd?

De vader te ontslaan van de alimentatieplicht. Redenen:
a) verhuis tegenpartij en kinderen naar buitenland en dit zonder akkoord of zelfs medeweten van de vader
b) geen communicatie mogelijk met tegenpartij
c) het herhaaldelijk misleidend gebruik van eerste vonnis terwijl al anderen van kracht zijn
d) recent huwelijk van tegenpartij

Tips zijn altijd welkom.

Jullie hebben mij al héél véél geholpen, waarvoor mijn dank!

Emiel9
Topic Starter

#45 , 25 okt 2015 11:53

Ik heb al een datum van de rechtbank (zeer binnenkort) en wil mij zo goed mogelijk voorbereiden voor de inleidende zitting. De kans is reëel dat tegenpartij niet aanwezig zal zijn en zal vragen om de zaak al te behandelen en een vonnis bij verstek te bekomen.

Welke argumenten kan ik nog gebruiken om geen alimentatie meer te moeten betalen?

Mijn ex in ondertussen hertrouwd, antwoordt niet op mijn mails (leest ze wel want na mijn mail over haar recente huwelijk verdween haar trouwfoto van haar social media profiel...), geeft mij geen info over de kinderen. Via haar advocaat dreigt ze met innen van de alimentatie (wat momenteel nog altijd op een apart rekening gestort wordt omdat ik geen officiële info heb over school en adres kinderen).

Ik vrees dat ik zal worden aangezien als een "geldwolf" omdat ik geen alimentatie wil betalen.

Terug naar “Echtscheiding”